کد خبر: فاکتورهای-خطر-سلامت-مغز-را-بشناسید
۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۱

متخصص مغز و اعصاب هشدار داد: سکته مغزی طی چند سال اخیر به دومین عامل مرگ و میر در دنیا تبدیل شده و ایران از این قاعده مستثنی نیست.

 

دکتر مسعود مهرپور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهارداشت: به دلیل ناتوانی ناشی از سکته مغزی به جز بیمار، خانواده و جامعه هم درگیر می شوند و علاوه بر میزان مرگ و میر بالا اولین عامل ناتوانی در افراد بزرگسال به شمار می رود.

وی تأکید کرد: خوشبختانه طی چند سال اخیر امکان درمان سکته مغزی به شرط از دست ندادن زمان طلایی فراهم شده است، در زمان کمتر از 3 ساعت اگر این بیماران به مراکز مجهز مراجعه کنند احتمال بروز عوارض و مرگ و میر به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: به همین دلیل دولت، انجمن، نهادهای مردمی و جامعه باید نسبت به بیماری سکته مغزی آگاه و حساس باشند و نسبت به علائم آن شناخت کافی داشته باشد.

مهرپور هشدار داد: مهم ترین عامل خطر در بروز سکته مغزی فشارخون، دیابت، ناراحتی قلبی، چربی خون، بی حرکتی و چاقی است بنابراین اهمیت پیشگیری از فاکتورهای خطر به شدت قابل توجه است تا از احتمال ایجاد سکته مغزی جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: بروز سکته مغزی در همه افراد وجود دارد حال آن که وجود فاکتورهای خطر میزان آن را افزایش می دهد.

متخصص مغز و اعصاب توصیه کرد: افرادی که به صورت اتفاقی دچار کجی صورت، ضعیف شدن ناگهانی حرکت دست ها و ایجاد مشکل در تکلم شدند به سرعت با اورژانس تماس بگیرند.

 

کد خبرنگار: 410100

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha