کد خبر: عیادت-معاون-درمان-از-مصدومان-آتش-سوزی-ح
۱۴ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۴

معاون درمان وزارت بهداشت از مصدومان آتش سوزی حادثه شهرستان خوی در بیمارستان شهید مطهری عیادت کرد.
به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا دکتر محمدآقاجانی پس از عیادت و بررسی وضعیت درمانی مصدومان این حادثه گفت: چهارشنبه گذشته در یکی از روستاهای شهرستان خوی به علت نشت گاز از کپسول پیک نیک، آتش سوزی رخ می‌دهد که پرتاب گاز پیک نیک به حیات منزل موجب انفجار سه کپسول دیگر شد و همین انفجار 25 نفر از اهالی روستا را که برای کمک به این منزل آمده بودند دچار سوختگی می کند. مصدومان به خوی اعزام می شوند و پس از گذشت مدتی سه نفر آنها به تبریز و 12 نفر آنان به بیمارستان ارومیه منتقل می‌ شوند..


دکتر آقاجانی افزود: درمان های اولیه در خوی صورت گرفته بود که به دستور وزیر بهداشت مصدومان برای انجام درمان های تکمیلی به تهران، اصفهان و ارومیه منتقل شدند.


معاون درمان وزارت بهداشت از فوت یک نفر از مصدومین که به تهران منتقل شده بود خبرداد و افزود: تا کنون 5 نفر از حادثه دیدگان فوت کردند و مابقی وضعیت عمومی مطلوبی ندارند. 4 نفر از مجروحان نیز از ارومیه به اصفهان منتقل شدند. میزان سوختگی حادثه دیدگان بین 80 تا 91 در صد بوده و اکنون 4 نفر آنها در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان بستری هستند.


دکتر آقاجانی تصریح کرد: گستردگی سوختگی و افزایش عفونت مجروحان در بیمارستان ارومیه به علت حاد بودن میزان سوختگی بوده است و تمام اقدامات لازم برای درمان صورت گرفته است.


وی یادآور شد : ضرورت انتقال این مصدومان تکمیل درمانهای فوق تخصصی و استفاده از تیم های دوره دیده و باتجربه بوده است ما نیز حداکثر حمایتهای مالی را برای درمان این مصدومان انجام می دهیم و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.


براساس این گزارش، نمازی مدیر پرستاری بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری نیز گفت: در پی حادثه در شهرستان خوی 5 نفر از مجروحان به بیمارستان شهید مطهری تهران منتقل شدند.
وی ادامه داد: این 5 نفر دچار 80 در صد سوختگی هستند و 4 نفر آنها به آسیب استنشاقی حاد مبتلا شدند به طوری که 3 نفر از این 5 نفر در مسیر هوایی از راه لوله ای که در ریه های آنها کار گذاشته شده بود نفس می‌کشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha