کد خبر: عوارض-جدی-پوکی-استخوان-این-بیماری-چگون
۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۱

فوق تخصص جراحی ستون فقرات تأکید کرد: در صورت بروز پوکی استخوان در سنین پایین موجب ایجاد تغییرات هورمونی در سیستم جنسی افراد به ویژه در خانم های زیر سن یائسگی خواهد شد؛ بنابراین برای پیشگیری از بروز مشکلات تخمدانی باید به متخصص زنان مراجعه کرد.

دکتر حمید بهتاش در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت عنوان کرد: شایع ترین عوارض پوکی استخوان شکستگی های ناخواسته در نواحی کمر،لگن،انگشتان و سایر قسمت های بدن است.

وی افزود: در پی ابتلا به پوکی استخوان امکان دارد تغییرات خونی ایجاد شود؛ گاهی اوقات ممکن است به دلیل بروز تغییراتی در قفسه صدری مشکلات تنفسی ایجاد کند.

وی تصریح کرد: انجام دو تا 3 بار ورزش های منظم بدنسازی در طول هفته و رسیدن میزان کافی کلسیم و ویتامینD به بدن از ابتلا به پوکی استخوان پیشگیری می کند.
 
این ارتوپد افزود: بنا به دلایلی پوکی استخوان منجر به بروز کمر درد و گاهی اوقات هم موجب بروز شکستگی های ناخودآگاه می شود.

وی ادامه داد: پوکی استخوان بعد از دوران یائسگی در خانم ها بیشتر از مردها دیده می شود، گاهش اوقات هم پوکی استخوان در پی یک بیماری ایجاد می شود که در زن و مرد به صورت یکسان می باشد.
متخصص جراح استخوان و مفاصل بر قرار گرفتن روزانه افراد به مدت دقیقه زیر نور آفتاب تأکید کرد و بیان داشت: استفاده از تغذیه سالم؛ میوه جات و سبزیجات تازه،لبنیات و انجام فعالیت های بدنی در روند به تعویق انداختن پوکی استخوان بی تأثیر نیست.

 

کد خبرنگار: 410100



 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha