کد خبر: عملیات-40ساعته-برای-رسیدن-به-روستای-صعب
۳ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۵۱

مسئول پایگاه امداد جاده ای شهید لطفی منش بارگاه جمعیت هلال احمر چاراویماق گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر استان و شهرستان چاراویماق طی یک عملیات طاقت فرسای امدادی در برف و کولاک و بهمن موفق به انتقال جانباز شیمیایی به بالگرد اورژانس زنجان شدند.


به گزارش خبرگزاري سلامت  محمد عبدی در تشریح عملیات نجاتگران اظهار کرد: روز شنبه 30 بهمن به دنبال اطلاع از وضعیت  بیماری یکی ازجانبازان سرافراز 8 سال دفاع مقدس در روستای گویجه قلعه از توابع شهرستان چاراویماق و نیاز به انتقال وی به مرکز درمانی در شهر، تیم امدادی پایگاه امداد جاده ای شهید لطفی منش بارگاه جمعیت هلال احمر چاراویماق به محل اعزام شد.


وی ادامه داد: به دلیل بسته بودن  راه روستا، امکان دسترسی عادی میسر نشد و در روز یکشنبه اول اسفند، از معاونت امداد و نجات استان در خواست اعزام تیم کمکی و خودروی برف روی آرگو  شد که خودرو آرگو به چاراویماق منتقل و نجاتگران با استفاده از این خودرو بیش از 50 کیلومتر از مسیر برف گیر و صعب العبور و بهمن خیز روستای گویجه قلعه را طی کرده و بعد از 10 ساعت به روستا رسیدند.
مسئول پایگاه امداد جاده ای شهید لطفی منش بارگاه جمعیت هلال احمر چاراویماق افزود: بعد از رسیدن به روستا و سپری کردن شب در روستا، با هماهنگی های بعمل آمده با استان زنجان، بالگرد اورژانس زنجان، روز دوشنبه، 2 اسفند به محل پرواز و در 3 کیلومتری روستا بر بالای بلندی به زمین نشست.
عبدی خاطر نشان کرد: به وسیله خودروی آرگو، جانباز بیمار به بالگرد انتقال و عملیات بعد از 40 ساعت تلاش مداوم و خستگی ناپذیر، حوالی ساعت 16 روز دوشنبه 2 اسفند با انتقال مصدوم به وسیله  بالگرد اورژانس به مراکز درمانی شهر زنجان پایان یافت.
لازم به ذکر است روستای گویجه قلعه آخرین روستای مرزی چاراویماق با شهرستان تکاب از توابع آذربایجان غربی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha