با توجه به آمار منتشر شده از سوی دفتر مسکن مهر وزارت راه و شهرسازی ۵۵ درصد واحدهای مسکن مهر در دولت یازدهم به متقاضیان تحویل داده شده که نسبت به دولت نهم و دهم رقم چشمگیری را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی  وزارت راه و شهرسازی طرح مسکن مهر از سال ۱۳۸۶ به موجب بند د تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۸۶ شروع و در راستای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ادامه یافت، در اجرای این طرح در مجموع برای ۲ میلیون و ۲۰۳ هزار واحد با بانک‌های عامل، قرارداد منعقد شده است.

تا کنون از کل واحدهای مذکور، کار ساخت یک میلیون و ۹۲۸ هزار واحد به اتمام رسیده (و بقیه واحدها به صورت نیمه‌تمام در مراحل مختلف ساخت قرار دارند) که از این تعداد تا کنون تعداد یک میلیون و ۸۱۰ هزار واحد افتتاح شده است.

عملکرد دولت یازدهم از واحدهای افتتاح شده طی سه سال اخیر ۸۰۰ هزار واحد بوده و قرار است با افتتاحاتی که در آینده انجام می‌شود، شمار افتتاح در این دولت از مرز ۸۴۴ هزار واحد بگذرد.

اساسی‌ترین مشکل این طرح برای اسکان مردم، عدم تأمین به موقع خدمات زیربنایی( آب ، برق، گاز و فاضلاب) و کمبود خدمات روبنایی (مدرسه، مسجد، کلانتری، درمانگاه و ...) بوده و در حال حاضر علی‌رغم اتمام حدود ۲۰۰ هزار واحد از نظر ساخت به دلیل تکمیل نشدن خدمات زیربنایی، تحویل آن‌ها به متقاضیان میسر نشده است.

امیدواریم با تأمین اعتبار مورد نیاز و با تلاش مضاعف دستگاه‌های ذیربط، نسبت به ارائه خدمات اعلام شده اقدام تا امکان اسکان متقاضیان تا پایان سال جاری فراهم شود.

همچنین قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر چندی پیش عملکرد وزارت راه و شهرسازی دولت فعلی در تحویل واحدها به متقاضیان نسبت به دو دولت پیشین را ۵۵ درصد اعلام کرده و گفته بود: ۵۵ درصد از کل واحداهای واگذار شده در دولت تدبیر و امید به متقاضیان تحویل داده شده است که بدون شک نسبت به دوره قبلی رقم بسیار چشمگیری را نشان می‌دهد.

به گفته وی ۱۶۲ شهر در کشور دارای سایت مسکن مهر هستند که تا کنون پروژه‌های مسکن مهر در ۸۰۲ شهر از نظر ساخت و در ۴۸۸ شهر از تمامی جهات به پایان رسیده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha