کد خبر: علت-فوت-4-بیمار-در-بیمارستان-سینای-اهواز
۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۴۶

مدیر کل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت که در راس تیمی از وزارت بهداشت به منظور بررسی فوت 4 بیمار در بیمارستان سینای اهواز به این شهر اعزام شده است، علت فوت این بیماران را عفونت گوارشی و بیماری زمینه ای پیشرفته اعلام کرد.


به گزارش  خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر محمد حسین میردهقان گفت: پرونده های بیماران فوتی و بستری توسط تیم همراه مورد بررسی قرار گرفت و طی بررسی پرونده ها و جلسات کارشناسی ویژه با نمایندگان مجلس، پزشکان و کادر درمان که تا ساعت 4 بامداد روز گذشته به طول انجامید، بررسی های اولیه نشان داد انتقال عفونت مربوط به دستگاه ها و روند دیالیز نبود و مربوط به عفونت گوارشی و بیماریهای زمینه ای قبلی است.


وی با بیان این که دو آزمایشگاه در اهواز و تهران، علت عفونت منجر به فوت 4 تن از هموطنانمان در بیمارستان سینا را بررسی کرده اند،افزود: عفونت گوارشی در افراد با وضعیت ایمنی مناسب و سلامت عمومی مساعد منجر به مرگ نخواهد شد اما با توجه به این که متاسفانه این 4 تن از بیماری زمینه ای پیشرفته و نقص ایمنی جدی و بسیار شدید رنج می بردند، این عوامل زمینه ای منجر به فوت ناشی از ابتلا به عفونت گوارشی و اسهال عفونی شده است.


دکتر میرهقان گفت: یکی از این بیماران فوت شده مبتلا به سرطان پیشرفته کلیه، یکی دیگر مبتلا به نارسایی پیشرفته کبدی (سیروز کبدی) و 2 تن دیگر از فوت شدگان به نارسایی پیشرفته قلبی مبتلا بوده اند. این در حالیست که 4 تن دیگر از مبتلایان به این عفونت گوارشی در بیمارستان بستری بوده و حال عمومی مناسبی دارند.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه بیماران زیادی قبل و بعد از بیماران فوت شده در این بخش بستری بودند و مشکلی ندارند، منشا عفونت گوارشی که احتمال می رود مربوط به خارج از بیمارستان باشد، در دست بررسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha