کد خبر: عفونت-های-جنسی،-تهدید-جدی-برای-سلامت-با
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۰:۴۷

رییس بیمارستان آرش متذکر شد: امروزه عفونت های جنسی رو به افزایش است که تهدیدی جدی برای سلامت بانوان می باشد.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت، دکتر اشرف معینی رییس بیمارستان آرش گفت: امروزه به طور تقریبی تمام علل ناباروری قابل درمان است.
معینی در آیین افتتاح نخستین کنگره بین المللی سلامت علوم باروری و دومین کنگره بین المللی تولیدمثل اذعان داشت: مراقبت کننده های پزشکی مانند ماماها و پزشکان عمومی، نقش مهمی در تشخیص اولیه ناباروری و ارجاع بیمار به مراکز درمانی تخصصی دارند.
وی با بیان این که افزایش سن عامل مهمی برای کاهش ناباروری بانوان به شمار می آید، افزود: لازم است دستگاه های ذیربط نسبت به آموزش این مسائل به فرزندان به شیوه صحیح اقدام نمایند.
رییس بیمارستان آرش متذکر شد: بعد از ۴۴ سالگی، ریسک ناباروری تا ۸۷ درصد در خانم ها افزایش می یابد. از سوی دیگر، سقط های مکرر، حوادث دوران بارداری و اختلالات کروموزومی، سلامت زنان را با افزایش سن تهدید می کند. بنابراین لازم است در مشاوره های پیش از ازدواج، عامل سن و اهمیت آن در باروری به طور ویژه مورد توجه باشد.
این متخصص زنان در ادامه متذکر شد: عفونت های جنسی امروزه در تمام کشورها رو به افزایش است. در داخل کشور به دلیل نوع فرهنگ و آموزه های دینی نمی توان به صراحت در این رابطه سخن گفت. این در حالی است که ریسک ناباروری برای خانم ها در بار اول تا ۸ درصد، بار دوم ۱۹.۵ درصد و مرتبه سوم بیش از ۴۰ درصد افزایش می دهد.
معینی تاکید کرد: نمی توان ورود جوانان به فضای مجازی را قطع کرد، اما باید به فرزندانمان آموزش دهیم.
استعمال سیگار و کاهش وزن مفرط دیگر عواملی بود که این متخصص زنان به عنوان تهدید سلامت باروری بدان اشاره داشت و افزود: دخترانی که سابقه یائسگی در سنین کمتر از ۴۵ سال را در خانواده خود دارند، در معرض خطر هستند.

کدخبرنگار41020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha