کد خبر: عضو-کمیسیون-بهداشت-و-درمان-در-مجلسکمبو
۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۳۱

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: پرستاران باید با یک شیفت کار در بیمارستان زندگی آبرومندانه و مرفه ای داشته باشند و این از آرزوهای جامعه پرستاری کشور است.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، حیدرعلی عابدی اظهار داشت: متاسفانه قانون بازنشستگی پیش از موعد پرستاری که از حقوق اولیه آنها است اجرا نمی شود درحالیکه قانون باید اجرا شود و اگر کسی کوتاهی کند امکان پیگیری وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه نباید کمبود پرستار با اضافه کاری پرستار جبران شود ادامه داد: در دوره های قبل برنامه جامع تربیت پرستار پیش بینی نشده و سیاستهای جذب پرستارهم ضعيف بوده است از این رو در حال حاضر کمبود پرستار بیشتر از پيش مشهود است.

عابدی افزود: وزارت بهداشت باید سیاست های تشویقی همانند قانون تعرفه گذاری و باز نگري در برنامه هاي امتياز بندي كارانه ها موجبات درامد عادلانه پرستاري را فراهم سازد تا هم پرستاران از رفاه نسبی در زندگی برخوردار باشند و هم نیاز به کار بیشتر نداشته باشند تا خدمات مراقبتی از كيفيت بالاتری برخوردار شود و فارغ التحصیلان این رشته بيشتر جذب شوند و کمبود نیرو تا حدي جبران شود.

وی گفت: برای کمک به پرستاران دوره يک ساله مهارتی طراحي شده ولي برخی پرستاران نگران این موضوع بودند كه اين نيروی كمكی جايگزين آنان شود اما پرستارانی که ۴ سال درس می خوانند نباید نگران باشند که بهیاران یا کمک پرستاران  با گذراندن یک دوره یکساله بتوانند جايگزين انان شده و بعنوان پرستار در بیمارستان کار کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: با وجود دانشکده های پرستاری در کشور و فارغ التحصیلی هر ساله آنها بايد بررسی شود كه چرا هنوز بیمارستان ها با کمبود نیرو مواجه هستند. البته می شود دلايلی را برای اين كمبود مطرح كرد ولی نياز به يک بررسی دقيق علمی دارد تا با آسيب شناسی كامل راه حل های عملی پيشنهاد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha