کد خبر: عضو-کمیسیون-بهداست-و-درمان-در-مجلس-نهما
۱۸ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۰۸

 عضو کمیسیون بهداست و درمان در مجلس نهم  در خصوص عملکرد طرح تحول نظام سلامت، با بیان اینکه یکی از کارهای بسیار خوبی که در کشور در حوزه سلامت جامعه صورت گرفت طرح نظام تحول سلامت بود که بر اساس سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و با عزم دولت و همراهی انجام گرفت،‌ گفت: برای اجرای طرح تحول سلامت کار بسیار پیچیده ای و با یک عزم و منطق خوبی صورت گرفت که نتایج مثبت آن را شاهد هستیم.

به گزارش گروه فضاي مجازي خبرگزاري سلامت به نقل از خانه ملت  سليمان عباسي نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس نهم با اشاره به اینکه در حوزه ترویج زایمان های طبیعی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت و شاهد کاهش خطرات ناشی از سزارین بودیم، گفت: با اجرای این طرح توجه بیشتری به حوزه آموزش و درمان صورت گرفت و توجه ویژه  به مناطق محروم در اولویت قرار گرفت.

مشاور وزیر بهداشت در امور مجلس با بیان اینکه طی سالهای اجرای طرح تحول سلامت شاهد بازسازی و مرمت بیمارستان‌هایی که به صورت متروکه و فرسوده درآمده بودند بودیم، تصریح کرد: پروژه های عمرانی حوزه سلامت که به دلیل کمبود بودجه دولت بر زمین مانده بود با اجرایی شدن این طرح با تجهیزات مجهز، آماده خدمات رسانی به مردم شده است.

وی به کاهش پرداختی ها از جیب مردم در روند درمان اشاره کرد و افزود: هزینه های بالای درمان مردم را اذیت می کرد ولی این طرح گام های بسیار موثری در بهبود این وضعیت انجام داد و خدمات دهی نیز کیفیت مطلوبی پیدا کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس نهم گفت: در حاشیه های شهرها نیز که منبع شیوع بیماری است و هیچ دستگاهی مسئولیت آن را نمی پذیرد، وزارت بهداشت و درمان با این طرح به مناطق حاشیه ای شهرها ورود پیدا کرد و اقدام به ارائه خدمات پزشکی نمود، در بحث خانه های بهداشت کارهای بسیار خوبی صورت گرفت و همه شهرستان ها و روستاها دارای خانه بهداشت شدند و حدود 210 مرکز پلی کلینیکی در سراسر کشور راه اندازی و متخصصان ملزم به ارائه خدمات در این مراکز شدند.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح و افزایش تعرفه ها، زیرمیزی کاهش پیدا کرد و به ندرت شاهد این مسائل هستیم، ادامه داد: اقلام بسیاری در حوزه دارو و خدمات پزشکی تحت پوشش بیمه ها قرار گرفت و توزیع اورژانسی و آمبولانس ها و مراکز فوریتی در کشور بهبود یافت.

عباسی با تاکید بر اینکه روند حرکت طرح تحول سلامت یک شهامت و جرات بسیار بالایی می خواست که وزارت بهداشت آن را اجرایی کرد، گفت: تداوم و ادامه این روند می تواند به بهبود شرایط سلامت کشور کمک شایانی نماید که این مستلزم تامین بودجه لازم از سوی دولت می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha