کد خبر: عضو-کمیسیون-اجتماعی-مجلس-در-گفتگو-با-سل
۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۱

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره معلولین گفت: بحث معلولین در حقیقت یک بحث خیلی ریشه دار و پیچیده  است. به شخصه معتقد هستم در بحث معلولین باید سراغ پیشگیری برویم، چرا که برخی از معلولین به خصوص معلولین ذهنی، عوامل وراثتی دارند و روزبه روز هم متاسفانه زیاد می شوند.

مسعود رضایی عضو کمیسیون اجتماعی  مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلماني  خبرگزاری سلامت درباره حمایت ها و کمک به جامعه معلولین و راه کارهای پیشگیری از معلولیت گفت: بحث معلولین در حقیقت یک بحث خیلی ریشه دار و پیچیده  است. به شخصه معتقد هستم در بحث معلولین باید سراغ پیشگیری برویم، چرا که برخی از معلولین به خصوص معلولین ذهنی، عوامل وراثتی دارند و روزبه روز هم متاسفانه زیاد می شوند.

رضایی اظهار داشت: اگر قبل از این که نوزادی متولد شود، دستگاه های متولی باشند که مسئولیت پذیر بوده و به خوبی شناسایی و جلوگیری کنند، ما می توانیم در طولانی مدت آمار معولین را کاهش دهیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان این که بعد از مسئله پیشگیری، بحث درمان پیش می آید، خاطرنشان کرد: در درمان ما هر چه هزینه کنیم، به هر حال خوب بوده  و وظیفه ما است، اما نتیجه مطلوبی را ما نمی گیریم.  بنده معتقد هستم جایگاهی مثل بهزیستی و کمیته امداد که متولی رسیدگی به معلولین است باید مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند و همچنین در کارهایشان مقداری شفاف سازی وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال، خیریه های مختلفی هستند که این خیریه ها به ظاهر خیلی خوب کار می کنند و نیت خیر دارند و بیشتر آنها خیر واقعی هستند، اما در کنار آنها شاید سواستفاده هایی هم می شود،  که اگر روی آن، یک متولی و نظارت دقیقی باشد که قانونا کسانی که واقعا هدف خیر و خدمت دارند را  مورد حمایت قرار بدهند و جلوی کسانی هم که می خواهند ازبودجه های درآمدهای خیرین کمک سوء بگیرند، گرفته شود که ما بتوانیم به خوبی خدمت خوبی به این عزیزان ارائه دهیم.

كدخبرنگار41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha