ضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر تشکیل وزارتخانه مبارزه با مواد مخدر، گفت: بازنگری در روش‌های مقابله با مواد مخدر ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

 

به گزارش  گروه فضای مجازی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت رسول خضری ، درخصوص اظهارات رییس جمهور مبنی بر ضرورت ارزیابی روش‌های گذشته در مقابله با مواد مخدر، گفت: روش های گذشته در کاهش استفاده از مواد مخدر و اعتیاد تا حدودی تاثیرگذار بوده است اما واقعیت این است که همانطور که با طرح تحول سلامت میزان رضایت مردم از حوزه پزشکی افزایش پیدا کرد؛ باید در خصوص مبارزه با مواد مخدر نیز طرح تحولی را کلید زد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه آسیب شناسی و بازنگری در روش‌های مبارزه با مواد مخدر ضروری است، افزود: درباره مبارزه با مواد مخدر باید اقدامات کشورهای موفق را الگو قرار دهیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه در سطح بسیاری از معابر عمومی و میادین کارتن خواب‌ها و معتادان زندگی می‌کنند، البته آمار تعداد معتادان در کشور بسیار بالاتر از آن است که از سوی دستگاه‌ها و نهادها به صورت رسمی اعلام می شود، به نظر می رسد تنها یک پنجم از آمار واقعی اعتیاد در کشور از سوی مسئولان مطرح می شود.

خضری با اشاره به اینکه درحال حاضر 25 کشور در دنیا درگیر اعتیاد هستند، تصریح کرد: از این تعداد 2 کشور در حوزه مواد مخدر دارای وزیر اختصاصی هستند بنابراین با توجه به اینکه در کشورمان تعداد معتادان از کشورهای دیگر بیشتر است باید به این موضوع به شکل ویژه تری توجه شده و حتی وزارتخانه ای تشکیل شود زیرا رییس جمهور که رییس ستاد مبارزه با مواد مخدر بوده و وزیر کشور دبیر کل این ستاد است زمان کافی برای رسیدگی به این موضوع را ندارند.

این نماینده مردم درمجلس دهم با بیان اینکه تشکیل وزارتخانه مبارزه با مواد مخدر ضروری است، گفت: تولیدات مواد مخدر در 2 کشور افغانستان و پاکستان بسیار بالا است اما به دلیل اقدامات قابل قبول دراین حوزه میزان اعتیاد در این کشورها پایین تر از جمهوری اسلامی ایران است؛ بنابراین در جامعه ما نیز باید با توجه به اقدامات موفقیت آمیز درکشورهای دیگر درحوزه مبارزه با مواد مخدربا این معضل مقابله کرد.

وی با اشاره به اینکه دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر باید تنها دارای یک شغل و حرفه باشد، گفت: با توجه به اینکه  آسیب های اجتماعی و مبارزه ویژه با اعتیاد یکی از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری است، دولت و مسئولان باید مقابله با این پدیده شوم باشد بنابراین اکنون بهترین زمان برای ایجاد یک تحول اساسی درمسیر مبارزه با مواد مخدر است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: معضل اعتیاد و استفاده از مواد مخدر تنها به چند استان خلاصه نشده و درمجموع کل کشور با این موضوع درگیراست، بنابراین بازنگری در روش های مقابله با  مواد مخدر ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رییس جمهور در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر ارزیابی روش های گذشته در برخورد عملی و موثر با پدیده شوم اعتیاد گفت: هماهنگی میان قوا، دستگاه ها و نهادهای مسئول درامر مبارزه با مواد مخدراز مرحله پیشگیری  ودرمان تا صیانت اجتماعی ضروری است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha