کد خبر: عضو-هیات-علمی-دانشکده-داروسازی-درمان-م
۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۰

عضو هیات علمی دانشکده داروسازی متذکر شد: درمان معجزه آسایی برای درمان موخوره وجود ندارد و بهترین راه مقابله با آن، پیشگیری با رعایت نکات ساده است.

 

دکتر حمیدرضا احمدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اذعان داشت: موهای نازک عمده ترین شکایت بانوان است که برای رفع این مشکل، انواع حالت دهنده ها را امتحان می کنند؛ در حالی که این محصولات فقط مو را نرم می کند.

احمدی استفاده از محصولات حاوی سیلیکون های پیشرفته را بهترین راهکار عنوان و تصریح کرد: این مواد تارهای مو را با غشای نازکی پوشش داده و موها را پرپشت و از چرب به نظر رسیدن مو جلوگیری می کند.

وی با یادآوری این نکته که اثر سیلیکون بعد از شستشو نیز بر روی مو باقی می ماند، مصرف ماهی و آجیل را در تقویت مو موثر دانست و بیان داشت: پروتئین و امگا ۳ موجود در این مواد کمک شایانی به داشتن موهای سالم می کند. لز دیگر مواد مغذی که برای داشتن موهای شاداب می توان نام برد، سبزیجات است که آنتی اکسیدان بالایی دارد.

عضو هیات علمی دانشکده داروسازی متذکر شد: متاسفانه رژیم هایی غذایی که برای کاهش وزن سریع این روزها باب شده است، آسیب زیادی به بافت مو وارد می کند.

احمدی با بیان این که توصیه می شود موها با آب ولرم شستشو داده شود، افزود: آب داغ، روغن طبیعی مو را که نقش حفاظتی دارد، از بین می برد و این به معنای از دست رفتن درخشندگی و شادابی مو است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: رنگ کردن مداوم مو، دکلره و کراتینه، سشوار زیاد و شستشوی نامناسب می تواند به لایه های خارجی مو آسیب وارد کند و این شروعی برای موخوره است.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات فرآورده های آرایشی و بهداشتی کشور اذعان داشت: این مشکل بیشتر در بین بانوان شایع است که موهای بلند دارند. به دلیل آسیب خارجی ترین لایه مو به نام کولتیکول که حفاظت از مود در مقابل عوامل خارجی و حفظ رطوبت مو را بر عهده دارد، موخوره ایجاد می شود.

این متخصص فرآورده های آرایشی و بهداشتی گفت: برای ترمیم موخوره باید از شامپو و حالت دهنده هایی استفاده شود که حاوی پروتئین هستند.

عضو هیات علنی دانشکده داروسازی متذکر شد: به خاطر داشته باشیم که درمان معجزه آسایی برای درمان موخوره وجود ندارد و بهترین راه مقابله با آن، پیشگیری با رعایت نکات ساده است.

 

کد خبرنگار: ۴۱۰۲۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha