عضو هيئت مديره نظام پرستارى شيراز، از بررسی طرح تحول سلامت و مشکلات جامعه پرستاری با حضور دست اندرکاران حوزه سلامت خبر داد.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پرستاري محسن حاتمی  گفت: جمعه گذشته جلسه ای جهت بررسی مشکلات سیستم درمان، طرح تحول سلامت، پزشک خانواده و مشکلات جامعه پرستاری با حضور رئیس کمسیون بهداشت و درمان مجلس، نمایندگان شیراز در مجلس، رئیس شورای شهر شیراز و نمایندگان نظام پزشکی و نمایندگانی از جامعه پرستاری فارس برگزار گردید.

 

وی تصریح کرد: در این نشست گروه های مختلف مشکلات و دغدغه های خود را عنوان نمودند و در خصوص مطالبات جامعه پرستاری از جمله عدم پرداخت کارانه و اضافه کار جامعه پرستاری که به مدت یکسال است پرداخت نگردیده و کارانه گزاف  هفتصد میلیونی پزشکان به موقع پرداخت شده است .

 

عضو هيئت مديره نظام پرستارى شيراز ادامه داد: همچنین در این جلسه  در خصوص عدم اجرای قانون تعرفه گذاری پس از 10سال که از زمان تصویب آن می گذرد اعتراض خود را اعلام نموده  و درخواست اجرای فوری آن و تخصیص بودجه در بودجه سال 96 عنوان شد.

 

وی یادآور شد: در این نشست به طرح جعلی کمک پرستاری و خطرات آن برای سلامت مردم و سودجویی معاونت پرستاری پرداخته شد و تقاضای لغو فوری این طرح را خواستار شدیم ودر مورد مشکلات بهیاران استان فارس که با دستور ریاست علوم پزشکی از مراکز درمانی اخراج گردیده اند با وجود دو مرکز آموزشی بهیاری حرفه ای و سه ساله در استان بحث هایی به عمل آمد و تقاضای رسیدگی کمسیون بهداشت و برکناری معاونت پرستاری به دکتر نوبخت اعلام گردید.

 

حاتمی با اشاره به گلایه ها و انتقادات پرستاران افزود: اگر به مشکلات جامعه پرستاری رسیدگی نشود، تجمع اعتراضی مقابل وزارت بهداشت و مجلس برپا خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پس از شنیدن گلایه های نمایندگان جامعه پرستاری و اطلاع از وضعیت نابسامان درمان و بیمارستان های دولتی فارس قول داد  به مشکلات در کوتاه ترین زمان رسیدگی شود و اظهار داشتند که اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری در دستور کار فوری مجلس قرار گرفته و از طرح تحول سلامت و عملکرد ضعیف وزارت بهداشت شدیدا انتقاد نموده و طرح سئوال از وزیر بهداشت در دستور کار مجلس قرار دارد و بزودی برای پاسخ گویی به مجلس دعوت می شوند و از طرح کمک پرستاران اطلاعی نداشتند و وعده رسیدگی فوری به این مسئله را تا زمان پیگیری و حل و فصل آن را دادند.

 

وی خاطر نشان کرد: نوبخت رسیدگی به این مسائل را از طریق تشکیل کارگروه ها و تشکیل جلساتی با حضور کمسیون بهداشت دانست و تا حصول نتیجه این جلسات  ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha