کد خبر: عضو-شورای-عالی-نظام-پرستاری-عنوان-کرد؛-3
۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۰۰

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری انجام کار توسط دستیاران پزشکی را از علل افزایش بروز خطای پزشکی دانست و گفت: البته در عصر ارتباطات هم انتشار اخبار به‌سرعت امکانپذیر شده از این‌رو خطاهای پزشکی بیشتر دیده می‌شوند.

به گزارش  خبرگزاري سلامت به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پرستاري  علیرضا گچ‌کوبان  اظهار کرد: هم‌اکنون هر شهروند یک خبرنگار بشمار می‌رود و کوچکترین خطای پزشکی به سرعت اطلاع‌رسانی می‌شود که البته صحت و سقم این خبر باید بررسی شود.

وی با بیان اینکه فعالیت در بیمارستان آموزشی و حضور نداشتن استاد میزان بروز خطای پزشکی را افزایش می‌دهد، ادامه داد: افزایش بار مراجعات بیمارستانی هم بدون افزایش کادر درمانی خستگی مفرط همکاران را در پی دارد که این موضوع هم میزان درصد خطای پزشکی را افزایش می‌دهد.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه این موضوعات در خطای پرستاری هم صادق است، خاطرنشان کرد: باید با بهتر دیده شدن مسایل رفاهی پرستاران، جذب نیروهای استخدامی برای کاهش بار کاری در محیط‌های بیمارستانی، بهبود وضعیت پرداختی‌ها مشغله فکری پرستاران را کاهش داد تا بدین ترتیب از میزان بروز خطاهای پرستاری کاست.

گچ‌کوبان، آموزش صحیح را روش مناسب برای کاهش میزان خطای پرستاری دانست و گفت: البته آموزش‌ها باید با نظارت و در مراکز و بخش‌ها انجام شود تا تنها با هدف کسب امتیاز آموزش‌ها صوری نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha