عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، گفت: عدم اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور برای پرستاران، با سلامت مردم در ارتباط است و به آنها لطمه می زند.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پرستاري حمید سالاری ، افزود: درماده دوم قانون ارتقاء بهره وری مشمولان موضوع ماده ۱۶ قانون نظام پرستاری شاغل در بخش های دولتی و غیردولتی از شمول ماده ۷۵ قانون کار مستثنی شده ودولت را موظف نموده آن را جزء مشاغل سخت وزیان آور محسوب نماید و کارکنان آن از مزایایی ماده ۶۷ و  ۶۸  قانون کشوری برخوردار شوند.

 

وی ادامه داد: پرستاری با توجه به ماهیت کار و زمان بندی انجام خدمات در ساعات غیر متعارف جز مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شود که از زمان تصویب این قانون تا کنون ، وزارت بهداشت و درمان به بهانه های مختلف از جمله کمبود نیرو، کمبود بودجه و... از اجرا شدن آن سر باز می زند.

 

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور با اشاره به مشکلات عدیده ای که از اجرا نشدن قانون مشاغل سخت و زیان آور برای پرستاران بوجود خواهدآمد، خاطر نشان کرد: عدم اجرای این قانون، مشکلاتی را برای پرستاران در پی خواهد داشت که مسقیما با سلامت مردم در ارتباط خواهد بود. چرا که آسیب های شغلی فراوان در بین گروه های پرستاری و همچنین حساسیت انجام مراقبت های درمانی وجود دارد که  با عدم اجرای این قانون چیزی جز بی انگیزگی و به تبع آن کاهش کیفیت خدمات را به دنبال نخواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha