عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: مطابق اطلاعیه موسسه آوا سلامت هرفردی که دارای مدرک کمک پرستاری یک ساله است می تواند در آزمون و رقابت شرکت نماید بنابراین می توان گفت نظام سلامت میدان کسب و کارهای پرسود شده است.

به گزارش خبرگزاري سلامت به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پرستاري علی اشرف رحمان پناه   با اشاره به اطلاعیه اخیر موسسه آوا سلامت جهت جذب کمک پرستاران یکساله اظهار داشت: از آنجایی که تا هشت ماه دیگر دست آموخته گان بخشی از مدیریت آوا سلامت در کردستان قادر به اخذ گواهی نمی شوند اما متاسفانه در اطلاعیه عنوان شده است که افرادی که در ابتدای راه هستند و یا شاید تمایل به ثبت نام دارند می توانند در این رقابت شرکت نمایند.

وی تصریح کرد: این جای سوالی به بلندای تاریخ مدیریت و استخدام کشوری است ، که چگونه و از چه زمانی یک شرکت توانسته است که برای نظام مدیریت و تامین نیروی یک سیستم و کشور تعیین تکلیف کند و در راستای تامین درآمد و برآورد امال یک گروه و یک تعاونی خاص ، امنیت و سلامت مردم را به تاراج ببرد .

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری خاطر نشان شد: در کدام رشته و رشته علمی و اداری کشور ، دانش آموخته و یا فراگیران یک حرفه را بدون طی دوره و اخذ گواهی به استخدام در آورده و بکار گرفته اند تا شاید در آینده ای دور و نزدیک دوره را به اتمام رسانده مدرک آن حرفه و دروه را اخذ نمایند و در کارنامه پرسنلی خود قرار دهند این جای ابهام دارد .

وی با اعتقاد بر این که این مسئله مصداق  بارز در فساد اداری و استخدامی است گفت: این رانت خواری و بهرمند کردن گروهی از مواهب و  سوء استفاده از قدرت و پست اداری است.  قریب به دو سال است که اعلام شده که فسادی در راه است و کسی پاسخگو نمی باشد . آیا تا به حال در حرفه ای  بدون اخذ گواهی و قبولی در دوره تعیین شده و بدون طی دورهای آموزش مهارتی استخدام شده اند که بعد از استخدام  دوره را بگذرانند؟

رحمان پناه یادآور شد: اگرکمبود پرستار در نظام سلامت وجود دارد دانشجویان پرستاری را از ابتدای تحصیل استخدام نمایند و در طول دوره آموزش و مهارت های لازم را کسب نمایند. و جای این سوال اینجا خالی است که ، چرا و چگونه برای کمک پرستاران تعاونی و جهاد دانشگاهی و تیم وزارتی و شرکت آوای تعاونی نظام سلامت ممکن است ؟ چرا برای پرستاری و دانشجویان پرستاری غیر ممکن است؟ نظام سلامت در دولت تدبیر و امید به کجا می رود ؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha