کد خبر: عضو-شورایعالی-سازمان-نظام-پرستاری-عنو
۲۴ بهمن ۱۳۹۵، ۱۹:۵۲

عضو شورایعالی سازمان نظام پرستاری تربیت پرستار بیمارستانی را نوعی عقب‌گرد آموزشی به چندین ده سال قبل دانست و گفت: هم‌اکنون هیچ‌یک از بیمارستان‌های کشور ظرفیت آموزشی لازم برای تربیت پرستار را ندارند.

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری دکتر زینب فدائی با تأکید بر ضرورت تربیت پرستاری به شکل آکادمیک، دانشگاه ‌محور و کنکورمحور اظهار کرد: بعد بالینی تنها یکی از ابعاد پرستاری است و آموزش پرستاری در بیمارستان سایر ابعاد پرستاری را نادیده می‌گیرد.

وی با بیان این‌که تربیت بیمارستانی پرستار صدمه جبران‌ناپذیری را به پرستاران و جامعه وارد می‌کند، افزود: شاید درکشورها محدودی آموزش پرستاران در بیمارستان صورت می گیرد اما چنین بیمارستان ها امکانات و زیر ساخت های لازم از جمله هیئت علمی بالینی و فضای آموزشی و … را دارند.

عضو شورایعالی نظام پرستاری کشور با بیان این‌که در این برهه زمانی هیچ‌یک از بیمارستان‌های کشور ساختار آموزشی لازم برای تربیت پرستار را به شکل مستقل ندارند، افزود: با ترویج این شیوه آموزشی در درجه نخست علم پرستاری و در مرحله بعد سلامت جامعه و مردم متضرر می‌شود.

فدائی با تأکید بر آیین‌نامه اصفهان در خصوص پذیرش دانشجو از طریق کنکور و آموزش دانشکده‌محور یادآور شد: این آیین‌نامه به امضای معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس بورد پرستاری و رئیس کل سازمان نظام پرستاری رسیده است.

وی همچنین در رابطه با کمبود پرستار خاطرنشان کرد: در آزمون استخدامی اخیر بسیاری از پرستاران پذیرفته نشده‌اند و اگر کمبود پرستار به معنای واقعی وجود داشت باید این پرستاران در آزمون استخدامی پذیرفته می‌شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha