کد خبر: عدم-تخصیص-منابع-به-سلامت-محدود-نمی‌شو
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۳۰

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که عدم مدیریت هزینه‌ها در بخش درمان مشکلات متعددی را به دنبال داشته،متذکر شد: مشکل عدم تخصیص منابع به حوزه سلامت محدود نمی‌شود و تمام بخش‌ها با این مساله مواجه هستند.

دکتر محمدحسین قربانی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اذعان داشت: در جلسه‌ای که روز گذشته با حضور اعضای کمیسیون، وزیر بهداشت و معاونین وی در محل وزارتخانه برگزار شد، توفیق‌های حوزه سلامت مورد بررسی قرار گرفت.
قربانی با اشاره به ارائه گزارشی مربوط به عملکرد چهار ساله کمیسیون در مجلس نهم گفت: طی این مدت، با همکاری دولت و مجلس اتفاقات خوشایندی در حوزه بهداشت و درمان را شاهد بودیم که نمونه اخیر آن، طرح تحول نظام سلامت می‌باشد. اعضای کمیسیون بهداشت و درمان همواره پیگیر موضوعات این حوزه هستند.
وی خاطرنشان کرد: در جلسه مذکور نیز روند اجرای این طرح، موفقیت‌های حاصل شده و البته چالش‌های فرارو مورد بررسی قرار گرفت. آنچه به عنوان مهم‌ترین موضوع مورد توافق همگان است، تداوم همکاری در مجلس دهم و بهره‌گیری از توانایی‌های نمایندگان پزشک چه در مجلس آینده و چه دوره‌های قبل است.
به گفته قربانی، عدم اجرای بسیاری از مصوبات از جمله تجمیع بیمه‌ها و نحوه تخصیص منابع، مباحثی بود که به عنوان چالش های حوزه سلامت در جلسه روز گذشته بدان پرداخته شد.
نماینده آستانه اشرفیه در مجلس نهم متذکر شد: مشکل عدم تخصیص منابع به حوزه سلامت محدود نمی‌شود و تمام بخش‌ها با این مساله مواجه هستند.
وی ابراز امیدواری کرد با تشکیل مجلس دهم، همراهی و همدلی دولت و قوه مقننه ادامه یابد؛ چرا که موفقیت اجرای طرح‌هایی مانند تحول سلامت نیازمند همکاری دولت و مجلس است.
این نماینده دندان‌پزشک مجلس نهم اظهار داشت: زمانی که قرار شد طرح تحول سلامت اجرا شود، پیش‌بینی‌ها حاکی از عدم پوشش بیمه‌ای برای 5 میلیون نفر بود که در عمل این رقم به حدود 12 میلیون نفر افزایش یافت؛ اما با این حال نتایج مثبتی را به همراه داشته که می‌توان به کاهش پرداختی از جیب مردم اشاره داشت.
قربانی با تاکید مجدد بر این‌که بیشترین مشکلات در حوزه سلامت ناشی از عدم تخصیص اعتبارات است، یادآور شد: به منظر رفع این مشکل، مجلس با افزایش مالیات کالاهای آسیب‌رسان از جمله سیگار موافقت کرد که تمام مبلغ در اختیار وزارت بهداشت قرار نگرفت.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توجه داشته باشید که طرح تحول سلامت کمتر دو سال است اجرا می‌شود و در همین مدت کم، شناسایی و رفع مشکلات صورت گرفته است.
نماینده آستانه اشرفیه اذعان داشت: عدم مدیریت هزینه‌های درمان، پزشک خانواده و سیستم ارجاع، مشکلات متعددی را در بخش درمان به دنبال داشته است. از سوی دیگر، انجام عمل‌های غیر ضرور منجر به بدهی میلیاردی بیمه‌ها شده است.

کد خبرنگار: 41020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha