کد خبر: عدم-اجرای-تعهد-دولت،-پاشنه-آشیل-طرح-تحو
۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۵۷

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: یکی از منابع طرح تحول نظام سلامت، 10 درصد هدفمندی یارانه ها بود که تمام آن محقق نشد.

 

دکتر محمدحسین قربانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: در واقع 10 درصد از محل هدفمندی یارانه‌ها و یک درصد ارزش افزوده به عنوان منابع طرح تحول نظام سلامت دیده شد. اما آن چه امروز به عنوان پاشنه آشیل طرح تحول نظام سلامت مطرح است، عدم اجرایی شدن تعهد دولت مبتنی بر قانون می باشد.
وی افزود: برای تزریق 10 درصد هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری، تلاشی را از سوی دولت شاهد نبودیم و چنین استدلال شد که منابع مالی تحقق نیافته است.

قربانی متذکر شد: این درصد حدود 6-5 هزار میلیارد می‌باشد که کمتر از هزار میلیارد آن تحقق یافته است و این مساله از مولفه‌های ایجاد مشکل در این طرح ملی به شمار می‌رود.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: یکی از مولفه‌های بسیار مهم مطرح در طرح تحول نظام سلامت، اقشار فاقد بیمه از جمله روستاییان، عشایر، افراد اطراف کلانشهرها و حتی شهرهای زیر20هزار نفر بود که از نعمت بیمه برخودار شوند. طبق برآورد دولت، در آن زمان تعداد افرادی که باید بیمه می‌شدند، 6-5 میلیون نفر بود و قدر مسلم بر اساس همین تعداد هم منابع دیده شد. در حالی که حدود 12میلیون نفر بیمه شدند و به طور قطع منابع کفاف بیمه شدگان را نمی‌داد.

 

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha