عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از مدیریت ضعیف بیمه های درمانی انتقاد کرد و گفت: به صورت جدی نیاز است بیمه ها هزینه های درمانی تحمیل شده به نظام سلامت را مدیریت کنند.

 

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت حیدرعلی عابدی  از مدیریت ضعیف بیمه های درمانی انتقاد کرد و افزود: اگر بیمه ها با این روند فعلی پیش بروند به طور قطع طرح تحول نظام سلامت با شکست جدی مواجه خواهد شد و در کنار این، هزینه های درمانی زیادی متوجه بیماران و کشور خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه  بیمه های درمانی اختیارات ویژه ای دارند، ادامه داد: زیرا بیمه ها هستند که تعیین می کنند چه جنس دارویی تحت چه شرایطی باید تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: برای مثال در حال حاضر داروهای شیمی درمانی حدود 60 میلیون تومان هزینه به دولت تحمیل می کند علاوه بر این 20 میلیون تومان هم ممکن است بیمار هزینه کند در حالی که هیچ گونه نظارت دقیقی به نحوی که بتواند از بروز تخلفات و سوء استفاده ها در این راستاجلوگیری کند وجود ندارد از این رو وقت آن رسیده که بیمه ها تحرک بیشتری داشته باشند.

عابدی ادامه داد: به عنوان مثال در طرح تحول سلامت زمانی که بیمارستانی صورت حساب خود را به بیمه ارائه می کند قبل از اینکه چنین صورت حسابی در اختیار بیمه قرار گیرد بیمه باید نظارت دقیقی بر این امر داشته باشد تا تخلفی صورت نگیرد.

وی افزود: باید همانطور که در سوانح رانندگی بعد از نظریه کارشناسان صورت سانحه اصلی باید مورد تایید پلیس قرار گیرد موضوعی مانند استفاده از داروهای شیمی درمانی که  نزدیک به 80 الی 100 میلیون تومان هزینه به بیمار و کشور تحمیل می کند مورد تایید کمیسیون ویژه ای قرار گیرد و این کمیسیون تعیین کند که آیا چنین داروی ویژه و خاصی می تواند مورد استفاده بیمار خاصی قرار گیرد یا نیازی به این کار نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم، ادامه دهد: از سوی دیگر باید دید که آمپول یک میلیون تومانی که بیمه هزینه آن را متحمل شده چطور به راحتی در اختیار بیماران سرطانی قرار داده می شود در اینجا سوالاتی مطرح می شود؛  آیا این داروها واقعا به مصرف بیمار می رسد؟آیا وارد بازار آزاد نمی شود؟ این داروها به چه نحوی و در چه زمانی تزریق می شود که اثربخشی خود را داشته باشد.

این نماینده مجلس در مجلس دهم، بر ضرورت مدیریت هزینه های درمانی تحمیل شده به نظام سلامت از سوی بیمه های درمانی تاکید کرد  و گفت: از بازوهای بسیار قوی که می تواند به بهبود طرح تحول سلامت کمک کند نظارت دقیق بیمه ها بر هزینه هایی است که روزانه به مملکت تحمیل می شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم، با انتقاد از عملکرد ضعیف بیمه های درمانی، بر لزوم رفع مشکلات ساختاری بیمه ای تاکید کرد و گفت: متاسفانه در برخی بیمارستان ها روزانه تعداد زیادی آنژیو انجام می شود که مشخص نیست آیا انجام آنها لازم بوده یا نه و این به دلیل نظارت ضعیف بیمه ها است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در بیمارستان های آموزشی بدیهی است که باید بر روی بیماران تعدادی آزمایش انجام شود که این نوع خدمات جهت فراگیری دانشنامه پزشکی است و در اینجا بیمه ها و بیمار نباید بابت این خدمات هزینه ای پرداخت کنند بلکه هزینه آن را باید سیستم آموزشی پرداخت کند اما متاسفانه نقش بیمه ها در اینجا مشخص و روشن نیست؛ به صورت جدی نیاز است بیمه ها در جهت رفع مشکلات خود گام های اساسی بردارند زیرا اگر بخواهند با این روند ادامه دهند علاوه بر شکست طرح تحول سلامت هزینه های زیادی را به کشور و بیماران تحمیل می کنند./

پایان پیام

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha