کد خبر: ظرفیت-شناسی-استانی-و-تغییر-در-ادبیات-ار
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۲۹

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر باید با برنامه ریزی مناسب از ظرفیت های استانی برای  ساخت برنامه های آموزشی بهره بگیریم.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت، دکتر حمید جمال الدینی در آخرین روز از دوره آموزشی معاونین آموزش و پژوهش استان ها معاونین آموزش وپژوهش استان ها را امین و دیده بان این معاونت دانست و گفت: باید ظرفیت های استانی در زمینه های مختلف ساخت انیمیشن، برنامه های آموزشی با فراخوانی عمومی شناسایی شود تا از  افراد توانمند درامور آموزشی و پژوهشی هلال احمر استفاده شود. 


وی افزود: آشنایی با استانداردهای جهانی، بسترها و نمونه کار افراد به منظورالگوبرداری مناسب و همسو با فعالیت های هلال احمر، بانک اطلاعاتی جامعی را در اختیار ما قرار می دهد.


معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال اظهار کرد: ادبیات فعلی ما در آموزش، ادبیات ارباب و رعیتی است که باعث می شود ما نتوانیم در بازار رقابتی ساختاری برای خودمان تعریف کنیم و بگوییم مخاطب ما الزاماً باید از این محصول استفاده کند.


رکود ساختاری نگران کننده است
جمال الدینی رکود ساختاری را نگران کننده دانست و گفت: وقتی بخش خصوصی در یکی از تشکیلات ما ورود قابل قبول نیست که محصولی عرضه کند که در ما باید متولی آن باشیم.


وی استفاده از زبان و گویش قومیت های مختلف در آموزش ها را مؤثر دانسته و ادامه داد: شما می توانید با دفاتر آموزش و پژوهش صداوسیما و مدیران سازمان مدیریت بحران در استان ها،وارد مذاکره شده، بسترسازی کنید و موارد مشارکتی را بیابید.


معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال خاطرنشان کرد: نباید به مسائلی که توسط اساتید تدریس شد، بصورت جزیره ای و جداگانه نگاه کرد بلکه باید آن ها را در کنار هم قرار داده و با یک دیدگاه جامع، آموزش های هلال احمر را در جایگاه و کارکرد اصلی خود قرار دهیم.

نعمتی مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما ضمن اشاره به وظایف اصلی رسانه و وسایل ارتباط جمعی، حفظ و حراست از محیط را مهمترین وظیفه رسانه ها برشمرده و گفت: چنانچه سازمان ها از این وظیفه ذاتی رسانه شناخت کاملی پیدا کنند می توانند به نحو مطلوبی با سازمان های رسانه ای ارتباط برقرار کرده و به معرفی فعالیت های خود بپردازند.


وی از نقش های خبری، تبلیغی و تفریحی رسانه ها بویژه رسانه های صوتی و تصویری با عنوان بسترهای آموزشی یاد کرد و افزود: وقتی رویدادی در قالب خبر، انیمیشن، زیرنویس و یا حتی فیلم و کارتون در مواقع مختلف به مردم عرضه شود، جنبه آموزشی داشته و توسط آن ها پیام به افراد منتقل می شود.


هوشیاری روابط عمومی در بزنگاه ها
مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما، بازتاب خبری حاشیه نشست ها، سمینارها و... را در کنار متن اصلی، برای افراد جامعه جالب دانسته که نیازمند هوشیاری و حضور به موقع روابط عمومی سازمان ها در بزنگاه ها دارد.


وی شبکه های استانی- مطبوعات و خبرگزاری های محلی را ظرفیت های موجود در استان ها خواند و تصریح کرد: سازمان ها می توانند با معاونت خبر در تهران و حوزه مدیریت خبر در استان ها ارتباط گرفته و در انتقال پیام های خود، هماهنگی لازم با آنان را داشته باشند.


شناخت نیازها، الزامات و ضرورت های بازار و مشتری
ملکی فر با موضوع نگاهی به فرآیند نوآوری در سطح بنگاه و ارکان نظام نوآوری، به تعریف مفاهیم کلیدی نوآوری، اختراع، ایده و... پرداخت و شناخت نیازها، الزامات و ضرورت های بازار و مشتری را در موفقیت سازمان ها حائز اهمیت برشمرد.


اخلاق حرفه ای و چهره انسانی سازمان
نمازی در خصوص اخلاق حرفه ای مباحثی را مطرح کرده و ترویج اصول معنوی، ترویج خردجمعی و مسئولیت پذیری حداکثری را از چهره های انسانی سازمان دانست.


وی در خصوص نسبت اخلاق و قانون، ممیزی اخلاقی منابع انسانی، ساختاری و تکنولوژیکی مباحثی را مطرح کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha