کد خبر: ظرفیت‌های-طب-ایرانی،-تحسین-نمایندگان
۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۵:۴۷

کارگاه «مدرن‌سازی فرآورده‌های گیاهی و طب سنتی» با حضور فعال نمایندگان ایران و معرفی توانمندی‌های علمی و پژوهشی طب سنتی ایرانی به ویژه در حوزه گیاهان دارویی، در دانشگاه ملی شهر سئول، پایتخت کره جنوبی برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاري سلامت به نقل از وبدا، دکتر امیرهومن کاظمی، مشاور بین‌الملل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، با اعلام این خبر گفت: در این کارگاه علمی یک‌روزه که با حضور نمایندگان دانشگاهی از کشورهای ایران، کره جنوبی، چین، ژاپن و تایوان برگزار شد، نمایندگان ایران، به بیان تاریخچه طب سنتی ایرانی و تشابه و تفاوت‌های آن با طب سنتی چینی، برای حاضران پرداختند.

معاون بین‌الملل دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران سپس گفت: اشاره به پیشرفت‌های ایران در حوزه طب سنتی و مکمل، جایگاه آکادمیک طب سنتی در ایران، دستاوردهای دفتر طب سنتی وزارت بهداشت و دانشکده‌های طب سنتی، توانمندی‌های ایران در حوزه گیاهان دارویی و استانداردسازی فرآورده‌های طبیعی، از دیگر بحث‌های مطرح شده در کارگاه «مدرن‌سازی فرآورده‌های گیاهی و طب سنتی» بود که تحسین شرکت‌کنندگان را برانگیخت.

وی افزود: در ادامه این کارگاه نمایندگان دیگر کشورها، به معرفی و بحث و تبادل نظر در خصوص جایگاه طب سنتی در کشور خود و چالش‌های صنعتی‌سازی داروهای گیاهی و فرآورده‌های طبیعی پرداختند.

کاظمی با بیان اینکه این گردهمایی فرصت خوبی برای معرفی توانمندی‌های علمی و پژوهشی طب سنتی ایرانی به ویژه در حوزه گیاهان دارویی بود، گفت: امید است با شرکت فعال در این‌گونه همایش‌های علمی، به جهانی کردن طب سنتی ایرانی کمک کنیم.

براساس این گزارش، در نشست‌ها و بازدیدهای انجام شده بعد از برگزاری کارگاه، از یک مرکز و شرکت تحقیقات کاربردی دانشگاهی و بزرگترین کارخانه تولید داروهای طبیعی کره جنوبی، با توجه به علاقه‌مندی طرف‌های کره‌ای به محصولات مبتنی بر طب ایرانی، تفاهم اولیه برای بررسی ظرفیت‌های موجود در ایران و انجام تحقیق و توسعه در خصوص داروهای ایرانی به منظور ورود به بازار جهانی صورت گرفت.

گفتنی است: دکتر علیرضا عباسیان، معاون تعالی دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، دکتر حسین رضایی‌زاده، رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتر آرمان زرگران، مسئول کمیته ثبت ملی و بین‌المللی مولفه‌های طب ایرانی در یونسکو در دفتر طب سنتی وزارت بهداشت نیز در این کارگاه حضور داشتند و ظرفیت‌های طب ایرانی در ارائه خدمات درمانی، آموزشی و انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک در سطوح بین‌المللی، برای شرکت‌کنندگان تشریح شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha