کد خبر: طی-دهه-70-بیشترین-تخریب-در-جنگل‌های-شمال
۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۱۲

طی دهه 70 بیشترین تخریب در جنگل‌های شمال کشور اتفاق افتاد و آمارها حاکی از آن است تا 2.5 میلیون متر مکعب حجم بهره برداری از جنگل‌های شمال به صورت صنعتی بوده است.

دکتر محمدعلی شاعری رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت اذعان داشت: مساحت جنگل‌های شمال کشور حدود یک میلیون و 900 هزار هکتار است که این میزان در سال 1341 معادل سه میلیون و 200 هزار هکتار بوده است.

شاعری گفت: متاسفانه جنگل‌های شمال کشور که منبع زیست محیطی مناسب برای گونه‌های جانوری است، از بین رفته و به دلیل بهره‌برداری‌های بی رویه و استفاده از چوب‌های جنگلی شمال، تغییر کاربری و ساخت و سازها و نیز ویلاسازی‌ها، تقریبا جنگل‌های جلگه‌ای از میان رفته و قسمت شیبدار و کوهستانی باقی مانده است.

وی تصریح کرد: طی دهه 70 بیشترین تخریب در جنگل‌های شمال کشور اتفاق افتاد و آمارها حاکی از آن است تا 2.5 میلیون متر مکعب حجم بهره برداری از جنگل‌های شمال به صورت صنعتی بوده است.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: برای احیای جنگل‌های شمال بایستی در دوره مشخص تنفس جنگل اجرایی شود و این که با چه شیبی به قطع بهره‌برداری از جنگل دست یابیم.

 

کد خبرنگار: 41025

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha