کد خبر: طرح-تنفس-جنگل-ها-جلوی-سودجویان-را-خواهد
۲۷ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۱۱
طرح تنفس جنگل ها جلوی سودجویان را خواهد گرفت

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح تنفس جنگل ها، گفت: متاسفانه سازمان جنگل ها، جنگل های ما را غارت می کند و هیچ نقشی در اقتصاد کشور ما ندارد. امیدواریم این طرح، جلوی سودجویان و تجاوزکاران را بگیرد.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت درخصوص طرح تنفس جنگل ها و ارتباط آن با اقتصاد مقاومتی، گفت: خیلی از کشورها از جنگل ها مثل نفت، بهره برداری اقتصادی می کنند. متاسفانه سازمان جنگل ها، جنگل های ما را غارت می کند و هیچ نقشی در اقتصاد کشور ما ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: در واقع جنگل بهره برداری می شود و جایگزینی هم نمی شود که این آسیبی است که امروزه به جنگل های کشور ما وارد می شود. به بهانه آتش سوزی و مسائل دیگر، جنگل ها تصرف و تبدیل به ویلا و ساختمان می شوند.

لاهوتی اظهار داشت: ما با این طرح، سه سال تنفس داده ایم و امیدواریم در این سه سال تنفس، بتوانیم نتیجه ای بگیریم. در موارد استثنا مثل  پروژه های عمرانی قطع درخت اشکالی ندارد، اما در قبال قطع هر درخت، در قانون پیش بینی شده که 10 اصله درخت کاشته شود. بنابراین درختی کاسته نمی شود و امیدواریم این اقدام، جلوی سودجویان و تجاوزکاران را بگیرد.

كدخبرنگار41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha