کد خبر: طرح-تحول-نظام-سلامت-نیازمند-بازنگری-جد
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۲۴

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی راهی جز کنترل میزان تقاضا را در نظام سلامت نداریم، گفت: طرح تحول نظام سلامت نیازمند بازنگری جدی است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، محمد جواد کبیر مدیرعامل سازمان بیمه سلامت  در چهارمین گردهمایی سالانه انجمن پزشکان عمومی  با بیان برای تحقق اقتصاد مقاومتی راهی جز کنترل میزان تقاضا را در نظام سلامت نداریم، اظهارداشت: برای انجام این کار باید سیمای سلامت کشور را به خوبی شناسایی کنیم. 

وی با اشاره به گذشت دو سال از آغاز طرح تحول نظام سلامتتصریح کرد: این طرح نیاز به بازنگری جدی دارد چراکه  اگر قرار باشد که ما 11 میلیون نفر را بیمه کنیم و آنها با دفترچه خود بتوانند به هر بخشی از سیستم مراجعه کنند، منابع کشور دچار مشکل می‌شوند.

وی با تاکید بر توامندسازی پزشکان عمومی تصریح کرد: باید از ظرفیت پزشکان عمومی به عنوان دروازه‌بانان و نگهبانان اصلی ورود مردم به خدمات تخصصی استفاده کرد، بر این اساس باید در شهرهای تا 100 هزار نفر برنامه پزشک خانواده همراه با بیمه سلامت را تعمیم داده و بستر نظام ارجاع را ایجاد کنیم .

کبیر در پایان خاطرنشان کرد: با اهتمام انجمن پزشکان عمومی و با همگرایی و هم‌افزایی میان بیمه‌ها، وزارت رفاه و وزارت بهداشت می‌توانیم فضایی ایجاد کنیم که نظام مراقبت فراهم شود و با بهینه‌سازی مدیریت، استفاده مناسب از منابع داشته باشیم.

کدخبرنگار41090

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha