کد خبر: طرح-انتقال-بیمه-به-وزارت-بهداشت-نهایی-ن
۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۵۷

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با توجه به این که وزارت بهداشت متولی اصلی سلامت در کشور است، مسؤلین این دستگاه تمایل دارند منابع بیمه ای نیز منتقل شود که هنوز این امر محقق نگردیده است.

محسن علیجانی نماینده مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری سلامت بیان داشت: طی جلساتی که در قالب طرح تحول سلامت با وزیر بهداشت و همکاران ایشان برگزار شد، چنین عنوان شد که تکلیف بر عهده این دتسگاه گذارده شده، اما منابعی در اختیار ندارند.

آقاجانی تصریح کرد: با تصویب مجلس، شورای عالی بیمه به ذیل وزارت بهداشت منتقل می شود که در این صورت، سازمان برنامه و بودجه و وزارت رفاه نیز نقش اجرایی خواهند داشت.

وی خاطرشان کرد: مسؤلین وزارت بهداشت قیده دارند با توجه به این که متولی اصلی سلامت در کشور این دستکاه اجرایی می باشد، منابع نیز منتقل شود که تحقق آن منوط به موافقت نمایندگان می باشد.

 نماینده مردم تهران در مجلس دهم در خصوص احداث درمانگاه در مناطق محروم تصریح کرد: درمانگاه، خانه‌های بهداشت و پایگاه های سلامت به عنوان خدمات دهی درمانی و سلامت در کنار منابع تخصصی مثل بیمارستان ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر بنده اگر خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت، توسعه یابند، خوب است، ضمن این که اگر مشکلی در این رابطه وجود داشته باشد، ما به عنوان اعضای کمیسیون بهداشت، کمک می کنیم.

 

کد خبرنگار: 41055

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha