کد خبر: ضرورت-واقعی-شدن-تعرفه-ها-تصویب-تعرفه-ها
۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۴۷

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم با اشاره به ضرورت واقعی شدن تعرفه ها گفت: در ارتباط با مسئله تعرفه ها نباید سلیقه ای عمل کرد بلکه مهم واقعی شدن تعرفه است تا بر همین اساس چالش های تعرفه ای نیز رفع شود..

عبد الرحمان رستمیان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در ارتباط با موضوع تعرفه ها و برخی از اخبار مبنی بر تصویب شورای عالی بیمه برای کاهش تعرفه ها اظهارداشت:  تعرفه ها به طور کلی شامل خدمات سرپایی و بستری است که هر تعرفه ای باید طبق قوانین میزان آن مشخص شود.

وی افزود: باید قبل از شروع سال جدید و در پایان سال گذشته ارزیابی تعرفه ها به صورت کامل انجام گیرد و تعرفه های واقعی مشخص و ابلاغ شود لذا درجاهایی که نیاز است افزایش و در جایی ثابت یا کاهش یابد.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم ادامه داد: اصولا تعرفه واقعی بر اساس تورم مشخص می شود و ما بعید می دانیم تعرفه های خدمات سرپایی کاهش یابد.

رستمیان با تاکید براینکه بهتر بود میزان تعرفه ها قبل از سال مشخص شود،گفت:  اگر شفاف سازی در این زمینه صورت می گرفت ویزیت ها نیز متفاوت نبود و همه مطابق با میزان مشخص عمل می کردند البته در بسیاری از شهرستان ها این تعرفه مشخص بوده و همه بر اساس آن یکسان عمل می کنند ولی در تهران اکثر مواقع این چنین نیست.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه اصولا سازمان های بیمه گر  خدمات سرپایی را کامل پوشش نمی دهند، گفت: این مسئله باعث افزایش بار مالی بیماران شده و باید توسط سازمان های بیمه گر بررسی شود همچنین با وجود تکنولوژی جدید عمل جراحی نیم ساعته  در  5 دقیقه انجام شده و با این وجود در چنین مواردی نیازمند کاهش تعرفه است.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم در مورد تأثیر کاهش تعرفه ها در اراء کاندیدهای ریاست جمهوری گفت: تعرفه ها باید به صورت واقعی باشد و همه ملزم به اجرای آن و فرقی ندارد کدام کاندیدا رئیس جمهور می شود بلکه مهم اجرای قانون است.

رستمیان پدیده زیزمیزی را امری ناپسند برشمرد و  عنوان کرد: اگر گروهی از پزشکان و ارائه دهندگان خدمت، تعرفه هایشان نامناسب بود دلیل بر موجه دانستن امر زیر میزی نبوده بلکه باید این افراد از طریق انجمن مربوطه خود و یا دستگاه مربوطه اعتراض خود را اعلام کرده و پیگیر این مسئله باشند.

وی با بیان اینکه بر اساس تورم باید میزان تعرفه ها نیز افزایش یابد و مشخص شود، تصریح کرد: در ارتباط با مسئله تعرفه ها نباید سلیقه ای عمل کرد بلکه مهم واقعی شدن تعرفه است تا بر همین اساس چالش های تعرفه ای نیز رفع شود.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم خاطر نشان کرد: اکنون یکی از موضوعات سرنوشت ساز کشور مسئله انتخابات ریاست جمهوری است و همه باید نسبت به این موضوع سرنوشت ساز توجه داشته و مشارکت جدی داشته باشیم تا ان شالله بهترین انتخاب شود.

رستمیان در ارتباط با تاثیر تصمیمات رئیس جمهور در افزایش یا کاهش تعرفه ها خاطر نشان کرد: تعرفه ها یک فرآیند سلیقه ای نباید باشد و مدیریت در این زمینه حائز اهمیت است همچنین رئیس جمهور موظف به اجرای قانون بوده و اگر قرار باشد هر چند سال یکبار با تغییر رئیس جمهور، قانون را عوض کنیم نتایج مطلوبی را در کشور نخواهیم داشت.

کدخبرنگار410800

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha