کد خبر: ضرورت-حمایت-از-طب-سنتی-از-افراط-و-تفریط
۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۲۱

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید از عدم افراط و تفریط در اجرای طب سنتی اذعان داشت: از مهارت فارغ التحصیلان این رشته می توان برای بهره مندی از این گنجینه بومی علمی استفاده کرد.

 

عبدالرحمان رستمیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت اذعان داشت: ساختار اداری در موضوع طب سنتی حائز اهمیت می باشد. طب سنتی از لحاظ اجرایی باید حمایت شود که در برنامه ششم توسعه این مساله مدنظر قرار گرفته است.
رستمیان با انتقاد از باورهای نادرستی که در رابطه با طب سنتی وجود دارد، افزود: این مسائل عوارض سوء و در پاره ای موارد غضذ قابل جبرانی برای بیمار دارد  و به همین دلیل باید از افراط و تفریط در طب سنتی پرهیز کرد.
نماینده  مردم دامغان در مجلس خاطرنشان کرد: افرادی که در حوزه طب سنتی در وزارتخانه مشغول فعالیت هستند باسواد بوده و مدرک تحصیلی مرتبط دارند. جایگاه‌های علمی آنها نیز درست بوده و امید می‌رود موفقیت‌های زیادی حاصل شود

رستمیان گفت: فارغ‌التحصیلان و پزشکان زیادی در رابطه با طب سنتی در کشور وجود دارد که این مساله می‌تواند مانع از پیشرفت انحرافات در این زمینه شود.

نایب رییس کمیسیون بهداشت  اضافه کرد: دوستان نیز پیشنهاد داده‌اند طب سنتی مکمل طب نوین اجرایی و طراحی شود تا بتوان مانع بروز اشکالات در این زمینه شویم. مجلس نیز از طب سنتی علمی حمایت می‌کند.

کد خبرنگار: 41070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha