کد خبر: ضرورت-حضور-فعال-سمن‌ها-در-فضاي-مجازي-ب
۱۴ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۵۹

مديركل دفتر توسعه مشاركت‌هاي مردمي و سازمان‌هاي مردم‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر بر ضرورت حضور فعال سمن‌ها در فضاي مجازي با رويكرد اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر تاكيد كرد.


به گزارش  خبرگزاري سلامت به نقل از روابط عمومي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر؛ محمد بيرجندي در نشست سازمان‌هاي مردم نهاد شورا گفت: فاصله بين تعارضات سمن‌ها و ارگان‌هاي دولتي و مردم بايد به حداقل رسيده و همگي در يك مسير گام بر دارند.


وي افزود: براي رسيدن به اين نقطه قطعاً آموزش و كسب يك سري مهارت‌هاي اساسي از جمله مطالعه فني و علمي، مهارت‌هاي انساني و اخلاقي، مهارت‌هاي ذهني (درگير شدن با موضوع-خلاقيت و نو آوري و..) لازم الاجرا مي باشد.


مديركل دفتر توسعه مشاركت‌هاي مردمي ستاد بيان داشت: يكي از اهداف، قطعا" طراحي مدل‌هايي در حوزه كاري بدون در نظر گرفتن مشكلات فردي است كه نياز به ديد كلاني دارد .


بيرجندي در ادامه تعريف عملياتي شدن سمن‌ها را همسو بودن با سياست‌ها خواند و گفت: الحمدالله مسير مبارزه اجتماعي با مواد مخدر به سوي گفتمان و صيانت پيش مي‌رود.

وي افزود: حضور فعال سمن‌ها در عرصه فضاي مجازي با رويكرد مشاركت اجتماعي، شركت فعال سمن‌ها در جلسات و همايش‌هاي منطقه‌اي و استاني، ارسال رزومه‌هاي سمن‌ها به‌منظور تدوين كتاب بانك اطلاعاتي سمن‌هاي ايران در جهان با توجه به برگزاري اولين همايش صيانت در كشور، تاكيد بر امانت داري، شفافيت عملكردي همراه با در نظر گرفتن صيانت مورد انتظار است.


همچنين تركمان منش دبير شوراي هماهنگي استان بوشهر در اين نشست به سطح بندي، شبكه‌سازي و عضويت تعدادي از تشكل‌هاي جديد اشاره كرد و خواستار تداوم تعامل، همكاري و حضور فعال سمن‌ها در امر پيشگيري، صيانت و اشتغال در راستاي شيوه‌نامه‌هاي ارسالي از ستاد شد.
در اين نشست كه با حضور مديران سمن هاي فرهنگي-درمان و كاهش آسيب و خيرين در دبيرخانه شوراي هماهنگي استان بوشهر برگزار شد، مديران سمن ها ضمن ارائه گزارش عملكرد در حوزه هاي مربوطه، به تشريح و دفاع از طرح هاي آموزشي ، صيانت اشتغالزايي و همايش استاني و منطقه اي و همچنين به بررسي مسائل و مشكلات حوزه سمن ها پرداختند .


همچنين بيرجندي در ادامه سفر خود به بوشهر از مراكز اقامتي ترك اعتياد و سمن هاي فعال در عرصه پيشگيري از اعتياد مركز استان بازديد كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha