کد خبر: ضرورت-ایجاد-سازو-کارهای-منطقی-برای-تشو
۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۵۳

وزیر بهداشت با بیان اینکه مشکل جدی حوزه سلامت کمبود تخت بیمارستانی است، گفت: برای رفع این مشکل باید مجلس و دولت سازو کارهای متفاوتی را نسبت به گذشته در خصوص تشویق سرمایه گذاری در این حوزه داشته باشند.


به گزارش خبرگزاری  دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه بازدید از بیمارستان امام رضا(ع) ضمن بیان این مطلب گفت: در حال حاضر حدود 90 هزار تخت بیمارستانی نیاز داریم و امیدوارم که در قالب برنامه ششم توسعه ساز و کارهایی صورت بگیرد که سرمایه گذاری در حوزه سلامت برای بخش خصوصی منطقی باشد.


وزیر بهداشت افزود: البته این به این معنا نیست که مردم مجبور شوند با تعرفه های متفاوت خرید خدمت کنند بلکه باید بیمه ها کمک کنند و مردم آسیب نبینند.
دکتر هاشمی در ادامه گفت: توسعه 250 اورژانس بیمارستانی استان کرمانشاه از جمله اقدامات ارزشمندی است که انجام شده و حدود یک سوم از دیگر برنامه ها ی مربوط به این استان باقی مانده و مطمئن هستم تا قبل از پایان این دولت، تمام پروژه ها به اتمام خواهد رسید.


وزیر بهداشت در خصوص اورژانس ها نیز گفت: اورژانس های کشور در حال نوسازی است و در استان کرمانشاه نیز این اقدام صورت گرفته است و مطمئن هستم که در همه بخش های بیمارستانی، اورژانس ها در حال توسعه هستند.


وی در ادامه افزود: بالغ بر 250 پروژه برای اورژانس های بیمارستانی داریم و این غیر از پروژه هایی است که در اورژانس های غیر بیمارستانی اعم از جاده ای و هوایی در دست اجراست.


وزیر بهداشت گفت: اگر طبق برنامه پیش برویم تا پایان امسال همه اورژانس های بیمارستانی کشور توسعه پیدا خواهند کرد.


دکتر هاشمی گفت: در این سفر بیشترین اعتبار یعنی حدود 100 میلیارد تومان برای استان کرمانشاه تخصیص داده شد که پروژه های خوبی شروع خواهد شد که البته در حال حاضر صدها پروژه نیز توسط دانشگاه در دست اجرا می باشد.


وی با بیان این که نیاز استان کرمانشاه بیشتر از اینهاست، افزود: این استان در دوران دفاع مقدس و به دلیل جنگ تحمیلی عقب ماندگی مزمنی داشته است و درعین حال نیازهای این استان نیز با گذشته متفاوت است.


وزیر بهداشت با اشاره به راه مواصلاتی ایران و عراق و نقش آن در توسعه اقتصادی کشور، نگاه ویژه به استان کرمانشاه را ضروری دانست.
دکتر هاشمی در پایان گفت: نمی توانم بگویم که همه نیازهای استان در این دولت برطرف شود ولی رفع مشکلات برای ما اولویت دارد و با تیم بسیار خوبی که در استان و مرکز در حال فعالیت هستند ،تلاش خود را در جهت رفع تمامی نیازهای استان انجام می دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha