کد خبر: صلاحیت-حرفه‌ای-پرستاران-باید-توسط-بزر
۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۰۷

یک کارشناس ارشد پرستاری با بیان این‌که صلاحیت حرفه‌ای پرستاران را از نظر علمی و هویت کار باید بزرگان پرستاری تأیید کنند، گفت: در هیئت مدیره نظام پرستاری تهران و کشور اساتیدی هستند که می‌توانند صلاحیت حرفه‌ای پرستاران را تأیید کنند همانطور که در هیئت بورد شماری از اساتید برای تأیید دکترای حرفه‌ای پرستاری چنین می‌کنند.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت زهرا پیروی ، با بیان این‌که احراز صلاحیت حرفه‌ای هر صنفی باید توسط سازمان صنفی آن صورت بگیرد، اظهار کرد: اگرچه سیستم ما پزشک‌سالاری است به‌طوری که مترون بیمارستان را رئیس بیمارستان(یک پزشک) تعیین می‌کند اما شناخت یک پزشک از حرفه پرستاری در حد دادن دارو و وارد کردن اوردر پزشک داخل کادکس است.

وی با بیان این‌که با افزایش میزان تحصیلات در می‌یابیم پرستاری فراتر از آنچه است که در دوره کارشناسی آموزش داده‌اند، افزود: با افزایش تحصیلات به‌خوبی در می‌یابیم که چگونگی برخورد با بیمار و همکار و رعایت برخی ملاحظات همگی جزئی از حرفه پرستاری است.

این کارشناس ارشد پرستاری با بیان این‌که پزشکان می‌توانند در صلاحیت حرفه‌ای پرستاران اظهار نظر کنند اما نظر نهایی را باید پرستاران بدهند، افزود: در سیستم آمریکا و کانادا مدرک مربوط به صلاحیت حرفه‌ای را هر ۵ سال یک‌بار تأیید می‌کنند و چنانچه این صلاحیت حرفه‌ای اهرم فشاری برای به‌روز کردن دانش پرستاران باشد مورد تایید است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha