کد خبر: صرفه-جویی-2-هزار-میلیارد-تومانی-در-واردا
۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۲۴

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: آن چه ما شاهد بوده و واقف بر این قضیه هستیم، طی حدود سه سال گذشته قریب 2 هزار میلیارد تومان از خروج ارز در زمینه واردات بی رویه دارو جلوگیری شده است.

محمد حسین قربانی نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره طرح تحقیق و تفحص از سازمان غذا و دارو به خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت گفت: بحث تحقیق و تفحص حق قانونی نمایندگان است. سوالاتی برای چند تن از نمایندگان مطرح است که در قالب تحقیق و تفحص از سازمان غذا و دارو  در دست پیگیری می باشد.

قربانی با بیان این که طرح مذکور ربطی به بحث رانت خواری ندارد، اظهار داشت: عدم شفافیت در هزینه ها و حجم واردات دارو محور سوالات نمایندگان است. با توجه به شفافیتی که در سازمان غذا و دارو وجود دارد،  متولیان و مسؤلین این سازمان به راحتی می توانند پاسخگوی این عزیزان باشند و بحثی هم نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: آن چه ما شاهد بوده و واقف بر این قضیه هستیم، طی حدود سه سال گذشته قریب 2 هزار میلیارد تومان از خروج ارز در زمینه واردات بی رویه دارو جلوگیری شده است. ضمن این که شاهد افزایش کیفیت داروهای تولید داخل هستیم.

وی با اشاره به صادرات داروهای ضد سرطان تولید داخل خاطرنشان کرد: در مجموع می توان عملکرد سازمان غذا و دارو را مقبول برآورد کرد. از طرف دیگر سوال هم حق قانونی نمایندگان است و می توانند بپرسند. تصمیم نهایی را کمیسیون و صحن علنی می گیرد که آیا این تحقیق و تفحص محلی از اعراب دارد و نیاز بوده یا خیر که از ناحیه صحن مجلس بوده که باید این طرح، رای مثبت بگیرد.

 

کد خبرنگار: 41055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha