کد خبر: صدور-پروانه-صلاحیت-حرفه‌ای-برای-پرستا
۶ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۰۳

مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، گفت: برای نخستین بار در استان یزد پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران به منظور ارائه مراقبت‌های پرستاری باکیفیت و کسب اطمینان از صلاحیت‌های لازم علمی، اخلاقی، انضباطی پرستاران صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت ، علی‌اکبر جراحی با اشاره به ضرورت ایجاد انگیزه لازم و بالابردن تضمین کیفیت مراقبت های بیمارستای، اظهار کرد:‌ پرستاران متناسب به نوع فعالیت و محیطی که در آن شاغل هستند، مرود ارزیابی قرار می گیرند.

وی با اشاره به صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای برای پرستاران، گفت: این طرح به منظور ایفای هرگونه نقش و ارائه خدمات پرستاری در عرصه‌هایی مانند سطح جامعه، مراکز و موسسات بهداشتی درمانی، آموزش و توانبخشی دولتی و غیردولتی و مراکز مشاوره است.

مدیر اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان این که ارائه خدمات پرستاری در منزل به افراد، خانواده‌ها، گروه‌ها هم در ارزیابی نقش آفرینی مورد توجه قرار می گیرد، افزود: آزمون تایید صلاحیت حرفه‌ای یک امتحان جامع علمی است که اولین دوره  آن امسال برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: بررسی صلاحیت‌های لازم علمی، اخلاقی، انضباطی، جسمی و روانی توسط شاغلین پرستاری، را از دیگر مراحل فرآیند صدور پروانه صلاحیت حرفه ای است.
جراحی تصریح کرد: داشتن ۱۱۵ امتیاز یا ۲۳۰ ساعت آموزش تخصصی در پنج سال اخیر جهت اخذ پروانه صلاحیت حرفه ای الزامی است.

معاونت پرستاری وزارت بهداشت اعلام کرده است؛ تا پایان برنامه ششم توسعه، تمامی کادر پرستاری دارای شرایط احراز، از پروانه ی صلاحیت حرفه‌ای بهره‌مند می‌شوند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha