کد خبر: شیوه-اصلاح-زندگی-مطب-پزشکان-اتفاق-نم
۱۴ فروردین ۱۳۹۵، ۱۰:۵۰

با تغییر شیوه زندگی و تغذیه سالم، تحرک و عدم استعمال دخانیات می‌توان از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کرد.

 

خبرگزاری سلامت- گروه سلامت: شهروندان سرمایه‌های اصلی یک کشور به شمار می‌آیند. بر این اساس، مباحث مربوط به بهداشت و سلامت در اودلویت دولت‌ها قرار دارد. به دلیل افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیرواگیر بالاخص در کشورهای در حال توسعه، سازمان جهانی بهداشت از دو دهه گذشته این بیماری‌ها را جزء اولویت‌های بهداشتی در کشورهای مذکور اعلام کرده است.  

             
علیرغم افزایش امید به زندگی در دهه اخیر، به دلیل نامناسب بودن سبک زندگی و استفاده از شیوه‌های غلط، بیماری های غیرواگیر سهم بالایی در مرگ و میر در جامعه ما دارد.


دکتر علی جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری سلامت گفت: هم‌اکنون بیماری‌های غیرواگیر از علل اصلی ناتوانی و مرگ و میر در جهان به شمار می‌آید و خسارت اقتصادی هنگفتی را به کشورها تحمیل می‌کند.


جعفریان ادامه داد: این در حالی است که با تغییر شیوه زندگی و تغذیه سالم، تحرک و عدم استعمال دخانیات می‌توان از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کرد.


رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: شیوه اصلاح زندگی در مطب پزشکان اتفاق نمی‌افتد.


جعفریان تاکید کرد: سهم عمده ای از حفظ سلامت در اختیار خود افراد بوده و شایسته است رسانه‌ها نیز این مساله را با جدیت بیشتر برای مردم بازگو نمایند.


وی ادامه داد: عدم استعمال دخانیات، کنترل میزان نمک مصرفی در طبخ غذاها، انجام فعالیت‌های ورزشی و رژیم غذایی مناسب، مهم‌ترین نکاتی است تمام افراد باید در زندگی به آن توجه داشته باشند.


این مقام علمی متذکر شد: با رعایت این نکات، قطعا امید به زندگی به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

کد خبرنگار: 41025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha