کد خبر: شیوع-بیماری-های-قلبی-طی-20-سال-اخیر-در-کشو
۱۷ مهر ۱۳۹۵، ۹:۳۶

متخصص قلب و عروق هشدار داد: متأسفانه روندی که طی20 سال اخیر قابل مشاهده است، دال بر شیوع بیماری های قلبی به ویژه سکته های قلبی در کشور می باشد که سن ابتلا به آن کاهش یافته است.

 

دکتر مسعود اسلامی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت تأکید کرد: روندی که طی 20 سال اخیر قابل مشاهده است شیوع بیماری های قلبی به ویژه سکته های قلبی 10 تا 20 سال نسبت به کشورهای غربی پائین تر آمده است.

وی هشدار داد: متأسفانه سکته های قلبی در افراد 28 تا 30 سالگی هم دیده می شود، این که حداکثر شیوع آن در سنین بالای 60 سال است صحیح می باشد اما در 10 تا 20 درصد موارد در افراد زیر 40 سال اتفاق می افتد و این روند مطلوبی نیست.

اسلامی ابراز امیدواری کرد  با برنامه ای که وزارت بهداشت با عنوان طرح جامع پیشگیری از بیماری های قلبی دارد نیز بتوانیم طی 10 تا 15 سال آینده مانند سایرکشورهای پیشرفته شاهد کاهش بیماری های قلبی و عروقی در کشور باشیم.

اسلامی به طور عمده چاقی، عدم تحرک،استعمال دخانیات، عدم کنترل مناسب فشارخون، دیابت و استرس های روحی و زندگی شهرنشینی را عوامل موثر در کاهش سن ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در کشور برشمرد.

 

کد خبرنگار: 410100

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha