کد خبر: شیر-مادر-تا-6-ماه-تمام-نیازهای-تغذیه-ای-ن
۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۲۸

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس به مناسبت هفته تغذیه با شیر مادر اعلام کرد: شیر مادر تا 6 ماه تمام نیازهای تغذیه ای نوزاد را فراهم می کند.


به گزارش خبرگزاری سلامت دکتر محمداسماعیل مطلق گفت: شیر مادر هدیه الهی، بهترین و کامل ترین غذایی است که تا پایان 6 ماهگی تمام نیازهای غذایی شیرخوار را به تنهایی تامین می کند و شیرخوار نیاز به آب یا هیچ ماده غذایی دیگری ندارد.


وی بیان داشت: بعد از پایان 6 ماهگی، توصیه می شود غذای کمکی نیز به همراه شیرمادر به شیرخوار داده شود و برای رشد و سلامت بهتر کودک، تا پایان دو سالگی و یا بیشتر تغذیه با شیر مادر ادامه می یابد. اگر مادران با ترکیبات شیرمادر و فواید آن خوب آشنا شوند، هرگز برای تکمیل دوران شیردهی یعنی تا پایان 24 ماهگی شیرخوار، کوتاهی نخواهند کرد.


مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: آلرژی و آسم و عفونت حاد گوش میانی، مننژیت و سپتی سمی (عفونت مغز و خون) نوزادی و سل، عفونت ادراری و عفونت های دستگاه تنفسی و گوارشی، سرطان خون و سندروم مرگ ناگهانی در کودکانی که از شیر مادر استفاده می کنند کمتر دیده می شود.
دکتر مطلق افزود: افزایش کلسترول و چربی های نامناسب خون و بیماری های عروقی، پوسیدگی دندان و نیاز به ارتودنسی، بیماری های مزمن تنفسی و گوارشی، عفونت های بیمارستانی، کمبود فقر آهن و روی (به دلیل جذب بهتر آهن شیرمادر)، یبوست و دل درد، برفک به دلیل استفاده از سر پستانک، شب کوری (به دلیل وجود ویتامین A کافی در شیرمادر)، برگشت محتویات معده به مری (ریفلاکس)، سوء تغذیه و انگشت مکیدن سایر مواردی هستند که در کودکانی که با شیر مادر تغذیه می شوند کمتر دیده می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha