کد خبر: شوراهاي-آموزش-وپرورش-از-بهترين-ظرفيت-ب
۲۸ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۳۵

رئيس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي گفت: شوراهاي آموزش وپرورش از بهترين ظرفيت براي تحقيق رويكرد مدرسه محوري برخوردار است.

به گزارش خبرگزاري سلامت  مرضيه گرد  رئيس سازمن مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت هاي  مردمي پيش از ظهرامروز  در نشست خبري كه با حضور اصحاب رسانه و به مناسبت هفته گراميداشت شوراهاي آموزش وپرورش،  گفت: در سه سال اخير در دولت تدبير واميد تلاش كرديم با اجرايي كردن قانون شوراها، اين شورا را به جايگاه واقعي خود برسانيم و از پتانسيل آن در رفع مشكلات و آ‌سيب ها كمك بگيريم.

وی از برگزاری جلسات در کمیسیون زیربنایی دولت برای بازگرداندن تبصره های ماده ۱۸ قانون شوراها که درباره الزامات ساخت مدرسه در انبوه سازی خبر داد و افزود: در هر مكاني كه بيش از 200 واحد مسكوني ساخته شود انبوه ساز موظف است فضاي آموزشي نيز درآن مكان ايجاد كند كه البته شاهد تخلفاتي بوديم و انبوه ساز به جاي 200 واحد 199 واحد احداث كرده ، اما با پي گيري آموزش وپرورش مجبور به پرداخت جريمه و ساخت مدرسه درآن فضا شده است.

رئيس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي افزود: دستور جلسات شوراهاي آموزش وپرورش در 4 بخش؛ آموزشي، فرهنگي – هنري، پرورشي و شادابي جوانان وساخت وساز و تجهيزات مدارس تنظیم می شود و حداقل 12 جلسه در سال برگزار می شود.

گرد تصريح كرد: باتوجه به رويكرد آموزش وپرورش براساس سند تحول بنيادين و همچنين نگرش وزيرآموزش وپرورش مبني بر مدرسه محوري، شوراهاي آموزش وپرورش بهترين ظرفيت براي تحقق اين رويكرد را دارد.

وی با اشاره به تلاش هاي 3 ساله اخير براي اجرايي كردن قانون شوراها، گفت: با بررسی های به عمل آمده 2یا 3  ماده قانونی نیاز به بازنگری دارد هرچند اين مفاد كاملا گوياست، اما اجراي آن با مشكل مواجه است، بنابراين آئين نامه هاي مربوط بايد اصلاح شوند.

وي با اشاره به تعامل خوب وزارت آموزش وپرورش با وزارت كشور، خاطرنشان كرد: همكاري خوب كه بين دو وزارتخانه صورت گرفته باعث شده تا در 3 سال اخير بسياري از مفاد قانوني شوراها اجرايي شود و بستر مناسب براي اجراي بخشنامه هاي آموزش وپرورش فراهم شود.

گرد تلاش براي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي، ايجاد فضاي مناسب تربيتي، برگزاري جشنواره ها و رقابت هاي علمي را از جمله برنامه هاي شوراي آموزش وپرورش در استان ها دانست و افزود: براي اصلاح قانون شوراها نظرات استان ها گرفته شده و كار پژوهشي و علمي نيز انجام شده است تا سندي كاملا علمي تدوين شود.

رئيس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي با اشاره به فعاليت 2 هزار و764 مدرسه هيئت امنايي در سطح کشور گفت: دريافت کمک های مردمی در اين مدارس تابع مصوبه شوراي آ‌موزش وپرورش هر منطقه است كه باتوجه به شرايط آن منطقه تصميم گيري مي شود، اما معمولا مشاركت مالي والدين دراين گونه مدارس بين 100 تا500 هزار تومان است.

وي با اشاره به نظارت دقيق بر مدارس كه به صورت هيئت امنايي اداره مي شوند؛ اظهاركرد: هدف اصلي اين مدارس استفاده از خرد جمعي در اداره مدرسه است، اما اگر آموزشگاهي تخلف كند با آن برخورد مي شود.

رئيس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي افزود: 14 مدرسه كه اغلب آن در استان خوزستان بودند به علت تخلف از حالت هيئت امنايي به عادي بازگردانده شدند.

گرد درخصوص نيروهاي شاغل در مدارس غيردولتي گفت: وضعيت بيمه و حق الزحمه آنها تابع قانون كار است.

وی همه استان ها را در امور شوراها فعال دانست وافزود: استان های یزد، شهرستان های تهران، کردستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، مرکزی و گلستان، ازاستان های برتر10 در این زمینه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha