نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با لحاظ نشدن رأی خود در جلسه هفته گذشته مجلس از تصمیم هیات رئیسه انتقاد کرد.

 

به گزارش گروه فضای مجازی سلامت به نقل از  خانه ملت، "حسینعلی شهریاری "در نشست علنی نوبت دوم امروز (چهارشنبه، 22 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ابتدا از سعه صدر حضرتعالی که این چند روز مذاکرات پیرامون برنامه ششم را تحمل کرده اید، تشکر می کنم.

وی افزود:درخصوص تصمیمی که هیات رئیسه هفته گذشته گرفت؛باید بگویم اینکه شورای عالی بیمه در کدام وزارتخانه باشد با توجه به اینکه دو وظیفه اصلی آن یعنی تعیین بسته خدمات پایه بیمه و بیمه تکمیلی را از آن گرفته اند و همچنین صندوق سلامت ایرانیان به وزارت بهداشت منتقل شده است مهم نیست و در هر وزارتخانه ای باشد از خاصیت افتاده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: موضوع دوم در رابطه با حق رأی نمایندگان است؛با توجه به اینکه اثر انگشت بنده به دلیل خرابی دستگاه رأی گیری ثبت نشد برای اینکه زمان را از دست ندهم به سمت جایگاه هیات رئیسه آمده و با صدای بلند اعلام کردم رأی من ثبت نشده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه گفت: در این هنگام تعداد زیادی از همکاران متوجه شدند از جمله آقای امیدوار رضایی و قاضی زاده هاشمی و به سوی حضرتعالی اشاره کردند؛اما به نظر می رسد با توجه به صدای همهمه در مجلس و به هر دلیلی شما به این موضوع توجه نداشته و پس از آن اعلام رأی نمودید؛اما با توجه به آنکه بنده قبل از اعلام نتیجه اعتراض کردم باید رأی بنده را نیز در رأی گیری لحاظ می کردید؛شما آن را به طرح در هیات رئیسه موکول کردید درحالی که به نظر من این موضوع ضرورتی نداشت؛چراکه این مسئله در مجالس هشتم و نهم نیز مسبوق به سابقه و اتفاق افتاده بود و حتی شما درگذشته رأیی که به دلیل خرابی دستگاه ثبت نشده بود را اعلام کردید.

وی با بیان اینکه شما اعلام کردید این موضوع در آئین نامه اشاره نشده است،افزود: زمانی که نماینده حی و حاضر در جلسه حضور دارد؛یک دستگاه مصنوعی نمی تواند به جای او تصمیم گیرنده باشد و رأی او را لحاظ نکند در حالی که به نظر من این موضوع حق الناس است و زمانی که مقام معظم رهبری راجع به اهمیت حق الناس و رأی می فرمایند؛قطعا رأی نمایندگان وضعیت مهم تری دارد.

شهریاری ادامه داد:از حضرتعالی استدعا دارم به هر طریقی که صلاح می دانید این مسئله را مدیریت کرده و این مشکل را به نوعی حل کنید.

دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این تذکر خطاب به شهریاری تصریح کرد:اولا جنابعالی که از سابقون مجلس بوده و مسائل آئین نامه را می دانید؛ ما امروز راجع به این موضوع با اصرار شما در هیات رئیسه بحث مستوفایی داشتیم و شاید بتوان گفت یک ساعت وقت هیات رئیسه روی این موضوع اختصاص یافت و ابعاد مختلف آن را بررسی کردیم.

وی افزود:آنجائی که می گویید در سیاست های کلی آمده است؛وزارت بهداشت مسئول سیاست کلی است؛حق با شماست و در سیاست های کلی این موضوع آمده است و این شورا نیز که در گذشته قانونگذار برای آن سیاست گذاری را مشخص کرده بود با این موضوع تفاوت دارد و باید زمانی این موضوع را حل کرد.

دکتر لاریجانی تاکید کرد:در مورد رأی، خود من تمام تلاشم این بود که به نحوی آئین نامه را با رأی جنابعالی منطبق کنم؛ولی مجموع بحث ها این بود که از نظر آئین نامه راهی نداریم ضمن اینکه ما واقعا دوست داشتیم این مسئله را لحاظ کنیم ،اما امکان پذیر نشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:این موضوع که می گویید درگذشته بوده بنده به خاطر ندارم و فقط آقایان گفتند که زمانی یکی از نواب رئیس در مجالس قبلی این کار را انجام داده بود که بعد معلوم شد قبل از اعلام رأی بوده است.

وی افزود: در رابطه با آن روز که درباره آن توضیح دادید در این قسمت حق با شماست و آمدید و اعلام هم کردید؛اما آن قدر این بحث داغ بود و عده ای دو ،دو می کردند و عده ای دیگر چهار می گفتند؛من نشنیدم و دوستان دیگر آمدند و به من گفتند که ایشان این موضوع را گفته اند اما مشکلی که وجود داشت،این بود که دستگاه خراب نبود؛چون رأی بعدی را در حضور مسئول فنی با همان دستگاه ثبت کردید،بنابراین در آن زمان شما یا عجله داشته اید یا موضوع دیگری بوده است،اما دستگاه خراب نبود لذا در مجموع ما به این نتیجه نرسیدیم که راهی وجود دارد و گرنه ما هیچ وقت نمی خواهیم حق نمایندگان تضییع شود.

دکتر لاریجانی تصریح کرد:اگر بنا بود هیات رئیسه تصمیم بگیرد،این تصمیم گرفته شد،اما حل این موضوع راه دارد و چون بار مالی ندارد می توانید در آینده طرحی بیاورید و شورای عالی بیمه نیز کاملا به وزارت بهداشت قابل انتقال است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha