کد خبر: شهردار-رباط-کریم-تفکیک-پسماند-از-مبدا-ب
۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۰۸

شهردار رباط کریم مبدا تفکیک پسماند را از منازل دانست که زیرساخت های آن باید فراهم گردند و از بررسی طرح هایی در راستای مدیریت پسماند خانه ها و تفکیک خشک و تر آن ها به منظور حفظ محیط زیست خبر داد .

 به گزارش  خبرگزاري سلامت  مهندس مسعود مختاری گفت : باید از منشا تولید پسماند زیرساخت و فرهنگ تفکیک نهادینه گردد تا بتوان در راستای اصول توسعه پایدار قدم برداشت و با بازیافت مواد بهره برداری کمتری از طبیعت صورت گیرد .

وی با بیان اینکه تفکیک پسماند خانگی امری مهم و ضروری است که باید در نهادینه کردن آن برنامه ریزی و اقدام نمود ، تصریح کرد : لازم است در راستای حفظ محیط زیست شهری و صرفه جویی در مصرف مواد اولیه برای تولید کالاهای مصرفی اقدامات مهمی انجام گردد .

وی به برخی عوامل انگیزشی در این موضوع اشاره کرد و بیان داشت : از جمله راه هایی که می توان بدین منظور استفاده نمود استقرار سطل های زباله تر و خشک و یا مستقر کردن غرفه های بازیافت در سطح شهر است که می تواند به شهروندان در ازای تحویل پسماند کالاهای مصرفی داده شود و بسیار موثر واقع می شود .

مختاری ادامه داد : می توان ساعت های مشخصی را برای غرفه ها تعیین نمود تا شهروندان بتوانند زباله های تفکیکی خود را تحویل داده و در ازای آن از محصولات فرهنگی ، بروشور های فرهنگ شهر نشینی ، مواد شوینده و بهداشتی ، کالاهای مصرفی مانند کیسه زباله و حتی مبالغ نقدی و یا کتاب به مردم اهدا گردد تا هم فرهنگ نهادینه گردد و هم انگیزه های لازم بوجود آید .

وی در پایان بیان داشت : تفکیک می تواند پسماندهای خشک اعم از پسماندهای پلاستیکی، فلزی، شیشه، کاغذ، مقوا و همچنین پسماندهای الکترونیکی باشد و می توان با فعال نگه داشتن این غرفه ها یک کارخانه بازیافت نیز در سطح شهر به خوبی و با کارایی بالا فعالیت نماید که نهایتا باعث اشتغالزایی و رونق اقتصادی خواهد شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha