کد خبر: شروع-انجام-معاینات-ارزیابی-مقدماتی-و-پ
۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۸:۳۹

مدیر گروه سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشکده  علوم پزشکی نیشاپوراز شروع انجام معاینات ارزیابی مقدماتی و پزشکی نوآموزان بدو ورود به دبستان خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت میترا رضااف  گفت : معاینات ارزیابی مقدماتی و پزشکی نوآموزان بدو ورود به دبستان در کلیه مراکز بهداشتی درمانی ، مرکز جامع سلامت و پایگاه های سلامت شهرستان اعم از شهری و روستایی همزمان با شروع اجرای طرح سنجش انجام می شود.

 

وی اظهار داشت : در راستای طرح تحول سلامت و به منظور پیگیری اختلالات شناسایی شده دانش آموزان ، انجام معاینات ارزیابی مقدماتی و پزشکی جهت نوآموزان در سال تحصیلی امسال اجباری بوده و خانواده ها بایستی جهت دریافت خدمات به نزدیکترین مرکز یا پایگاه محل سکونت خود مراجعه نمایند .

 

مدیر گروه سلامت جمعیت ، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی نیشاپور فرایند طرح سنجش را اینگونه بیان نمود : با مراجعه نوآموز به مدرسه محل ثبت نام و ثبت اطلاعات فردی و خانوادگی در سامانه سنجش و تعیین نوبت در پایگاه سنجش توسط مدیر مدرسه و سپس مراجعه نوآموز به پایگاه در موعد مقرر و انجام غربال گری بینایی ، شنوایی ، سلامت جسمانی ، آمادگی تحصیلی و انجام معاینات پزشکی و ثبت اطلاعات غربالگری نوآموز در سامانه سنجش سلامت و درصورت نیاز ، ارجاع نوآموز به کلینیک های تخصصی سنجش بینایی ، شنوایی ، فیزیوتراپی و تخصصی هوش جهت تشخیص و مراجعه مجدد اقدام خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد : لیست مراکز و پایگاه های سلامت به همراه آدرس  و تلفن در منطقه شهری ، جهت راهنمایی والدین در اختیار مدیران قرار گرفته و در محل پایگاه های سنجش نیز نصب شده است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha