کد خبر: شرایط-جسمانی-مرحوم-پورحیدری،-انجام-عم
۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۹:۲۷

پزشک ICU و مراقبت‌های ویژه مرحوم پورحیدری با اشاره به وجود توموری در ریه سمت راست بیمار، اذعان داشت: بعد از بررسی‌های تیم جراحی مشخص شد به دلیل استعمال سیگار طی 40 سال، ریه سمت چپ نیز وضعیت چندان مطلوبی ندارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت، دکتر محمد مهدی قیامت، متخصص بیهوشی و پزشک ICU و مراقبت‌های ویژه مرحوم پورحیدری، در گفتگو با برنامه «پیک صبحگاهی» شبکه رادیویی سلامت بیان داشت: در اولین مراجعه مرحوم پورحیدری به بیمارستان و انجام آزمایش‌ها، وجود تومور بزرگی در ریه راست ایشان تشخیص داده شد که پس از صحبت با خانواده بیمار، معتقد بودند بهتر است بیماری به وی اطلاع داده نشد؛ چرا که انجام عمل جراحی را قبول نمی‌کند.

قیامت با اشاره به پیشرفت سرطان این پیشکسوت فوتبال یادآور شد: با توجه به وضعیت جسمانی بیمار، برای عمل جراحی ریه سمت راست باید کامل برداشته می‌شد و سوال این بود که پس از آن، روند زندگی برای وی چگونه خواهد بود؟ بعد از بررسی‌های تیم جراحی مشخص شد به دلیل استعمال سیگار طی 40 سال، ریه سمت چپ نیز وضعیت چندان مطلوبی ندارد.

وی افزود: پس از مشورت با گروه‌های مختلف پزشکی در کشور، تصمیم بر این شد شیمی درمانی و رادیوتراپی برای ایشان انجام شود. در بود امر، روند درمان رضایت بخش بود و مرحوم پورحیدری نیز با حال مناسب از بیمارستان مرخص شدند؛ اما با توجه به پیشرفت سرطان که در بدن پخش شده بود انتظار می‌رفت بیماری مجددا عود کند.

این متخصص بیهوشی اذعان داشت: حدود چهل روز پیش که مرحوم پورحیدری به بیمارستان مراجعه داشت، وضعیت جسمانی وی افت کرده و به دلیل مشکل تنفسی جدی، بیمار در آی سی یو بستری شد که سطح هوشیاری مرتب تغییر می‌کرد.

قیامت تصریح کرد: تمام خدمات مراقبت‌های ویژه برای مرحوم پورحیدری انجام شد تا این که چهارشنبه شب گذشته، به دلیل نارسایی تنفسی، دستگاه برای ایشان گذاشته شد، اما پیشرفت بیماری مانع از ادامه حیات و حضور بیشتر ایشان در میان ما شد.

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha