کد خبر: شرایطی-که-دیابت-به-خودی-خود-رفع-می‌شود
۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۰

عضو هیأت مدیره کیلینیک تخصصی دیابت با اشاره به موضوع از بین رفتن دیابت به خودی خود گفت:این مسأله نادر است، با این حال وضعیت های خاصی دیده شده است که در مواردی دیابت از بین رفته است.

 

 مهیار خسروشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت  از بین رفتن دیابت به خودی خود گفت: در صورتی که بدن فرد کمتر از اندازه مورد نیاز انسولین بسازد و فقط در حدی که گلوکز خون در حد نرمال بماند،انسولین ساخته شود، به شرطی که بدن نیاز زیاد نداشته ، رژیم غدایی سالم رعایت شود، سطح گلوکز خون در حد نرمال باقی خواهد ماند.

وی افزود: اگر فرد وزن خود را پایین نگه دارد به طور منطم ورزش کند و بدون استرس باشد، با وجود اینکه بدن کمتر از اندازه مورد نیاز انسولین بسازد سطح گلوکز خون در حد نرمال باقی خواهد ماند .

عضو هیأت مدیره کیلینیک تخصصی دیابت ادامه داد: اگر مسائلی به وجود آید که زندگی بیماری که در بدنش کمتر انسولین ساخته می‌شود را تغییر دهد،این تغییرات باعث شود بدن نیاز به انسولین بیشتری داشته باشد. لذا بیمار وضعیت سختری را پیدا کرده و احتیاج به مصرف دوزهای بالایی از داروهای کورتیکوسترویید (پرونیزولون) دارد

خسروشاهی افزود: تصور کنید در طی سالیان طولانی ،مثلا ۴۰ کیلو گرم اضافه وزن پیدا کرده اید و اکنون مبتلا به دیابت هستید .اگر بتوانید به طور ثابت تمام این اضافه ار از دست بدهید ،ممکن است دیابت شما به طور کامل از بین برود.

 متخصص دیابت تصریح کرد:حاملگی مثال دیگری است که می‌تواند منجر به دیابت شود .وقتی زنی باردار شود، بدن وی نیاز به انسولین بیشتری دارد تا نیازهای بدن در حال رشد جنین و مادر را طی بارداری تأمین کند لذا فرد مبتلا به دیابت خواهد شد که دیابت دوران بارداری نامیده می‌شود. که به محض تولد نوزاد بدن مادر به حالت طبیعی برگشته و دیابت کاملا از بین می رود.

وی اضافه کرد: با بالا رفتن سن، به تدریج انسولین کمتری در بدن ساخته می شود و مقاومت ما به انسولین نیز بیشتر می شود ،به خصوص  اگر اضافه وزن داشته و درد یا استرس در زندگی داشته باشیم.

خسروشاهی خاطر نشان کرد: بنابراین،افرادی که در جوانی دیابت داشته و استرویید مصرف میکنند و زنانی که در زمان بارداری دارای دیابت بوده اند،شانس بالاتری در بازگشت دیابت در دوره های بعدی زندگی را دارند.

کدخبرنگار41070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha