کد خبر: شایع-ترین-علل-اختلالات-جنسی-مردان-و-راه
۳ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۳۴

خبرگزاری سلامت: برقراری روابط جنسی یکی از مهم ترین بخش های زندگی زناشویی است و گفته می شود وجود مشکل در این زمینه یکی از عامل اصلی طلاق به شمار می رود. متأسفانه برخی از افراد نسبت به روابط جنسی آگاهی صحیحی ندارند و وجود مشکلات روحی و جسمی مانع برقراری این رابطه شده و میان زوجین نگرانی و دلسردی ایجاد می کند؛ در حالی که اطلاع رسانی، فرهنگسازی و آموزش های صحیح و اصولی می تواند نتایج بسیار مطلوبی داشته باشد و نگرانی و استرس زوجین را در این باره کمرنگ نماید.

دکتر کیوان رادخواه جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار می گوید: اختلالات جنسی مردان به دو گروه عمده تقسیم می شود یک گروه خیلی شایع اختلالات روحی است که بیمار خیلی راحت می تواند با تظاهر ناتوانی جنسی به پزشک مراجعه کند. در اکثر کارهای روزمره استرس و کارهای سنگین انرژی بسیاری از افراد سلب می کند؛ به گونه ای که زمان رسیدن به منزل با وجود تمایل به برقراری رابطه جنسی مطلوب خستگی روحی و جسمی این امکان را از آنها سلب می کند. بنابراین چنین افرادی باید شرایط خود را بشناسند و اطمینان داشته باشند که استرس و خستگی عملکرد جنسی اش را تحت الشعاع قرار داده و مشکلی در بدن ندارند و با کمی توجه و تغییر در روش زندگی می توانند برای خود و همسرشان رابطه جنسی با کیفیت و مطلوبی را رقم بزنند.

وی اضافه می کند: چنین افرادی باید برای روابط جنسی برنامه ریزی داشته باشند تا زمانی که قصد برقراری رابطه جنسی دارند از انجام کارهای پربرخورد، استرس زا و سنگین اجتناب کنند تا با خستگی مفرط روحی و جسمی به منزل وارد نشوند و برای نزدیکی انرژی کافی نیز داشته باشند..

فلوشیپ فوق تخصصی جراحی سرطان های سیستم ادراری تناسلی ادامه می دهد: گروه دوم که شیوع آن با افزایش سن بیشتر و بیشتر می شود اختلالات جسمی است، آنهایی که اختلال جسمی دارند با اطمینان بخشی مشکلشان حل نمی شود، بلکه باید مورد بررسی و درمان قرار بگیرند. برای نمونه افرادی که دارای ریسک فاکتورهایی هستند که برای آنها اختلالات عروقی مانند فشار خون، دیابت و چربی خون ایجاد کند یا افرادی که امکان دارد برای آنها اختلالات عصبی ایجاد شود یا افراد دچار آسیب ستون فقرات، آسیب های نخاعی یا بیماری هایی که سیستم عصبی را تحت تأثیر قرار می دهند مانند بیماری ام اس بالطبع در رابطه جنسی اشان هم دچار اختلالاتی می شوند. نکته شایان ذکر آن که گروه دیگری از مردان هم نمی توانند نعوظ خوبی داشته باشند.

 

وی می گوید: بعد از این که مشکل جسمی فرد مشخص شد در ابتدا درمان های خوراکی تجویز می شود. اگر فردی به درمان های خوراکی پاسخ مثبت دهد، در حد این که با مصرف یک قرص بتواند عملکرد جنسی خوبی داشته باشد برای ما قابل قبول است، اما در برخی از افراد درمان دارویی کفایت نمی کند. بنابراین می توانیم از درمان های دارویی به علاوه درمان های مکانیکال (وسیله ای به نام واکیوم) استفاده کنیم. واکیوم به جای این که سیسم خون رسانی را تحریک کند تا بتواند نعوظ سفتی ایجاد نماید با ایجاد مکش موجب می شود که خون به صورت غیر فعال وارد آلت شود. برخی از افراد درمان های خوراکی برایشان منع دارد، مانند افراد دچار بیماری های قلبی و تحت درمان داروهای نیترات که برای آنها درمان های تزریق داخل نسج نعوظی تجویز می شود. بسیاری از افراد با کمک این روش درمانی می توانند نعوظ و رابطه جنسی خوبی را داشته باشند.

رادخواه عنوان می کند: حال در صورتی که هیچ یک از این روش ها پاسخ ندهد مرحله آخر استفاده از پروتزها است.متأسفانه امروز در جامعه ما  به پروتزها به عنوان یک تابو نگاه می شود و آن را چیز خوبی نمی دانند؛ در حالی که چنین دیدی نادرست است. برای نمونه یک فرد به دلیل تابو رابطه جنسی اش را به صورت کامل بهم میریزد اما با این کار خود و شریک جنسی اش را محدود کرده است. تصورات موجود در مورد پروتزها به هیچ عنوان صحیح نیست.

تابو بودن این مسئله یک امر فرهنگی است و متأسفانه هر چیزی که به روابط جنسی مربوط باشد در مملکت ما یک تابو است و این امر تنها منوط به استفاده از پروتز نیست. زمانی که این تابو به اعضای خصوصی و جنسی می رسد به شدت قوی تر می شود و ما هم نمی توانیم درباره آن اطلاع رسانی جامع داشته باشیم و به همین دلیل مقداری به صورت تابو باقی مانده است. تصور افراد از پروتز مانند یک جسم بی جان مانند چوب یا  یک وسیله بی حس است و ترجیح می دهند که از آن استفاده نکنند، در حالی که با کسب اطلاعات صحیح درباره پروتزها می توانند از آن بهره مند شوند.

وی تأکید می کند: در صورتی که پروتزها به جا و درست استفاده شوند وسیله بسیاری خوبی هستند، اکثر افراد استفاده کننده از پروتزها افرادی اند که در زندگی جنسی‌شان خیلی خوشحال هستند.

عضو انجمن اورولوژی ایران در ادامه سخنانش چنین عنوان می کند که خوشبختانه بسیاری از بیمه های تکمیلی هزینه های پروتزها را پوشش دهی می کنند، اما در هر صورت در تمام دنیا تکنولوژی گران قیمت و اغلب جدید هستند. پروتزهای انعطاف پذیر قیمت متناسب و قابل قبولی دارند و بسیاری از افراد می توانند به راحتی از آنها استفاده نمایند، اما به دلیل این که پروتزهای بادکنکی قیمت بالایی دارند استفاده از آنها در کشور ما کمتر باقی مانده است.

وی همچنین توصیه می کند: بیماران قبل از این که در مورد درمان های اختلالات جنسی تصمیمی اتخاذ کنند در بدو امر با مشورت شریک جنسی به خوبی فکر کنند و بدانند که اگر خودشان را از درمانی محروم نمایند بر زندگی خود و همسرشان تأثیرخواهد گذاشت و در خصوص پروتزها اطلاعات صحیحی کسب کنند و بر این باور نباشند که مصنوعی است و تمایلی به استفاده از آن ندارند. باید دانست که تجربه آن خالی از لطف نیست.

 

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha