کد خبر: شاهد-خلأهایی-در-اجرای-قانون-به-نفع-زنان
۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۸:۴۴

یك وکیل پایه یک دادگستری گفت: زنانی که شوهرشان به دلیل اعتیاد، متواری بودن و یا زندان بودن، نیاز به حمایت مالی، اجتماعی، روانی دارند که متاسفانه در جامعه شاهد خلاءهایی در اجرای قانون به نفع زنان بدسرپرست هستیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت، محمد آذین، دکتری حقوق خصوصی و وکیل پایه یک دادگستری در برنامه «افق روشن» شبكه رادیویی سلامت در پاسخ به این پرسش كه چه زنانی به عنوان زن بدسرپست تلقی می شوند، گفت: زنان بدسرپست علیرغم داشتن شوهر، نه تنها هزینه های اولیه زندگی آنان از سوی شوهر تامین نمی شود، بلکه شوهر از او هیچ حمایت روانی و اجتماعی نمی کند.
وی ادامه داد: همین طور دختران بدسرپرست نیز داریم که ولیّ آنها (پدرشان) صلاحیت حمایت مالی و روانی را از آنها ندارد، در مواردی نیز که شوهر قادر به حمایت روانی و مالی از زن نباشد، پدر هم به عنوان ولی قانونی، چنین توانی را ندارد، در واقع تمامی زنانی که به سن ۱۸ سالگی رسیده و حمایت شوهر و پدر را ندارند و سرپرست سربار آنها شده اند، جز زنان بدسرپرست محسوب می شوند.
این حقوقدان در پاسخ به این که گفته شده زنان بدسرپرستی که همسرشان اعتیاد دارند، به دلیل وجود همسر و داشتن سرپرست در بیشتر موارد مشمول هیچ نوع حمایتی نمی شوند، به قانون تأمین زنان و كودكان بی سرپرست، مصوب سال ۱۳۷۱ اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از آنکه خلأ قانونی در حمایت از زنان بدسرپرست داشته باشیم ،بیشتر با خلا هایی اجرایی مواجه ایم.
وی اظهارداشت: در بند ۳ ماده دو قانون تأمین زنان و كودكان بی سرپرست،زنانی که شوهرشان به طور موقت از تامین هزینه های مالی زندگی عاجز بوده و یا توان تامین آن را ندارد ،ذکر شده که سازمان بهزیستی مکلف به حمایت از این دست زنان است، طبق ماده ۹ همین قانون نیز، سازمان بهزیستی مکلف به اجرای قانون بوده و مجری آن تلقی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha