سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه سیاستگذاری در منابع بیمه‌ها باید از طریق وزارت بهداشت صورت گیرد، گفت: حل مشکل تجمیع بیمه‌ها نیازمند ارایه لایحه از سوی دولت است.

به گزارش گروه فضای خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت محمدنعیم امینی‌فرد ، درخصوص اظهارات وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی براینکه چیزی به اسم بیمه در کشور وجود ندارد، گفت: متاسفانه با وجود اینکه دربرنامه پنجم توسعه به تجمیع بیمه پایه تاکید شده  و دراکثر کشورهای پیشرفته دنیا نیز بیمه پایه یکسانی برای تمام مردم وجود دارد اما در کشور ما بیمه ها از چندپارگی رنج می برند.

نماینده مردم ایرانشهر درمجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیمه تکمیلی باید به فراخور و مقدورات هر سازمان و موسسه‌ای حمایت‌هایی را برای مردم درنظر گیرد، افزود: به طورقطع نبود مدیریت واحد در بحث بیمه‌های پایه مهم‌ترین مشکل حال حاضر نظام سلامت کشور است که وزیر بهداشت تاکنون به حل این مشکل تاکید بسیاری داشتند.

وی با تاکید بر اینکه در برنامه پنجم توسعه به تجمیع بیمه‌های پایه تاکید شده است، تصریح کرد: به طورقطع در بررسی لایحه برنامه ششم در مجلس موضوع تجمیع بیمه‌های پایه مورد بررسی قرار خواهد گرفت؛ با توجه به اینکه در حال حاضر هر فردی از دو یا چند بیمه استفاده کرده و برخی هیچ بیمه‌ای ندارند اتخاذ راهکاری موثر و قابل قبول برای حل این مشکل ضروری است.

امینی‌فرد با اشاره به اینکه برای ارایه خدمات پایه یکسان باید راهکار جامعی درنظر شود، افزود: مقرر شده بود که سازمان بیمه سلامت تمامی بیمه‌های پایه را پوشش دهد، البته سازمان تامین اجتماعی به دلیل دریافتی بالا از سهم کارفرما و بیمه شده مشکلاتی در ادغام دارد که باید با استفاده از مکانیزم هایی دوگانگی ها و مشکلات موجود در بیمه های پایه را مرتفع کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در خصوص چگونگی تجمیع بیمه‌ها، تصریح کرد: اگرچه وزارت بهداشت متولی امر سلامت در کشور است اما مدیریت 30 درصد منابع کشور در این حوزه را در دست ندارد بنابراین با ادامه این روند نمی تواند تصمیمات موثری در حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان اتخاذ کند، البته تجمیع بیمه‌ها به معنای مدیریت منابع تحت نظارت وزارت بهداشت نیست بلکه این موضوع یعنی سیاستگذاری در منابع بیمه ها باید از طریق وزارت بهداشت صورت گیرد.

امینی فرد تاکید کرد: دولت برای حل مشکل تجمیع بیمه‌ها تا پایان تمدید یکساله برنامه پنجم توسعه باید لایحه موردنظر را به مجلس ارایه کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه وزیر بهداشت در شورای عالی بیمه تنها یک رای دارد، گفت: متاسفانه این موضوع با مسئولیت های بسیار وزارت بهداشت منافات دارد، یعنی با توجه به اینکه وزارت بهداشت متولی امر سلامت درکشور است باید درتصمیم گیری ها سهم پررنگ تری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صحن علنی مجلس با بیان اینکه چیزی به اسم بیمه درکشور وجود ندارد، گفت: سهم بنده در جمع 12 نفره شورای عالی بیمه سلامت یک رای است، آیا با این شرایط نظام سلامت درست می شود.وی افزود: در دولت های هفتم تا یازدهم بیمه ها معطل ماندند؛ دراین جلسه ریاست مجلس از دولت خواست لایحه موردنظر برای تجمیع بیمه ها به مجلس ارایه دهد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha