کد خبر: سپاه-،قدرتمندترین-نیروی-تعیین‌کننده
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۲۴

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه سپاه در همه شرایط در کنار مردم بوده و منافع ملت را دنبال می کند گفت،امروز سپاه  قدرتمندترین نیروی تعیین‌کننده در خاورمیانه است واین عامل  باعث می‌شود دشمنان در منطقه هوسرانی نکنند.

به گزارش  سلامت به نقل از سپاه نیوز؛  دکترعلی  لاریجانی در یادواره 304 شهید سپاه حفاظت انصار المهدی ،"مکتبی"،"مردمی "و برخورداری از روحیه "مجاهدت "را ویژگی متمایز واز وجوه برجسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواند و اظهار کرد:بهره مندی سپاه از این عناصر متعالی از بدو تشکیل تا به امروز موجب عظمت این نهاد انقلابی گردیده است.

وی افزود:  سپاه براساس یک نگاه مکتبی تأسیس شد و همواره تلاش کرد این مسلک را ادامه دهد و اینکه امروزمی بینیم ب برادران سپاه حفاظت نیز جزو شهدای مدافع حرم هستند برگرفته از این نگاه مکتبی است.

رییس مجلس اساس حرکت سپاه را مجاهدت عنوان و تصریح کرد: این عامل عزت‌مندی برای سپاه و ملت ایران به وجود آورده و فراموشی آن کشورها را ذلیل کرده است.

وی در ادامه با حیرت آور خواندن اقدامات نیروی زمینی سپاه در تامین امنیت اظهار کرد:در زمانی که نوک پیکان تمامی توطئه های دشمنان و جریانهای تروریستی به سمت ملت ایران است به فضل الهی ایران اسلامی از امنیت برخوردار است که این امنیت رشه در روحیه مجاهدت دارد که برای سپاه و ملت عزت آفرین بوده است .

 دکتر لاریجانی با تاکید بر اینکه امروز درداخل و خارج کشورمان عنصر مجاهدت تعیین‌کننده است گفت:  امنیتی که در جمهوری اسلامی ایران شاهد هستیم، به خاطر زحماتی است که این مجاهدان برای این امنیت کشیدند، روی این امنیت فکر و کار شده و مجاهدت پشت این امنیت وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی مردمی بودن سپاه اظهار کرد: مردمی بودن پایه اصلی سپاه است، روحیه مردمی  در سپاه بسط پیدا کرد و این عنصر مردمی به صورت پایدار در سپاه تعبیه شد و جریان مردمی سپاه هیچ‌گاه منقطع نشد.

رئیس مجلس تأکید کرد: سپاه در همه شرایط در کنار مردم بوده و منافع ملت را دنبال می کند .

وی با بیان اینکه سپاه متناسب با تهدیدات از رشد و بالندگی برخورداربوده است،گفت: سپاه با تهدید فرضی به وجود نیامد، بلکه با تهدید واقعی شکل گرفت و در درون تهدیدات و طی سالهای جنگ تحمیلی رشد کرد،قدرت گرفت و گسترش یافت که این یک سرمایه بزرگ است و همه باید تلاش کنیم با همان ویژگی‌ها این مسیر را ادامه دهد.

 دکتر لاریجانی در ادامه تاکید کرد:به طور قطع امروز" سپاه " قدرتمندترین نیروی تعیین‌ کننده در خاورمیانه است و همین عامل باعث می‌شود دشمنان در منطقه هوسرانی نکنند.

وی افزود: گروهک‌هایی که در گذشته اقداماتی در ایران داشتند تصور نکنند از دید ما پنهان هستند که با چه کشورهایی مراوده دارند و از کجا پول می‌گیرند.

رئیس مجلس با بیان اینکه امروز سپاه تسلط و اشراف اطلاعاتی خوبی بر دشمن دارد، گفت: امروز سپاه از یک هوشیاری خوبی برخوردار بوده و کشورهای دیگر باید بدانند ما نه نگاهی به سرزمین آنان داریم و نه کاری به آنان داریم، اما اگر به دنبال شیطنت باشند، با حریف سختی مواجه هستند.

وی خاطر نشان کرد:  باید قدردان زحمات سپاه باشیم که در طول این سالها تلاش کرده‌اند امنیت در ایران پایدار باشد.

 دکتر لاریجانی با تأکید بر اینکه دیگران بدانند دشمنی با ایران کار مشکلی است، گفت:  در هشت سال جنگ تحمیلی همه کشورها علیه ایران با هم متحد بودند، اما توفیق پیدا نکردند و فهمیدند جمهوری اسلامی ایران یک حریف سخت است، بعد از چند سال اخیر که مسائل گوناگونی درباره مسئله هسته‌ای برای ایران درآوردند، حالا حرف‌های گنده‌تری می‌زنند، اما سؤال این است که آیا باید باور کنیم؟

وی با تاکید بر اینکه دشمنان ما اطمینان دارند که با ایران نمی توانند وارد جنگ شوند ،گفت:

باید باور کنیم که ملت ایران روی اهداف و آرمانهای خود ایستاده و از نیروی مجاهد،مکتبی و مردمی به نام سپاه با تجربه گران سنگ دوران دفاع مقدس برخوردار است .

 رئیس مجلس  در پایان با اشاره به نقش افرینی سپاه در عرصه حفاظت از شخصیت های نظام گفت: از زمانی که سپاه این مسئولیت مهم را برعهده گرفت، امنیت پایداری را در کشور شاهد هستیم،‌ سپاه در این عرصه نیز با هوشیاری و تسلط اطلاعاتی کامل عمل کرد و این یک سرمایه بزرگ است، خانواده شهدا باید به خود ببالند که بانیان حفظ امنیت و اقتدار کشور بوده و اساس امنیت و اقتدار کشور مدیون خدمات آنهااست.

در پایان این مراسم با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و فرمانده حفاظت سپاه ، از خانواده های معظم شهدا ، آزادگان و جانبازان سپاه حفاظت انصار المهدی تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha