کد خبر: سونامی-سرطان-در-ایران
۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۹:۳۵

یک متخصص کلینیکال انکولوژی با اشاره به این که ایران در حال حاضر دچار سونامی سرطان شده است،‌ گفت: در ایران به طور متوسط 130 نفر در هر 100 هزار نفر سالیانه به سرطان مبتلا می شوند که نسبت به میانگین آمار جهانی 188نفر از هر 100 هزلر نفر در سال است. همچنین این رقم در کشور های اروپایی بین 250 تا 300 نفر در هر 100 هزار نفر در سال است.

به گزارش خبرگزاری سلامت، دکتر محمدرضا برزگر تهمتن گفت: در حال حاضر بزرگترین چالش در زمینه سرطان سرعت افزایش بروز آن است و با توجه به جمله بسیار خوب "پیشگیری بهتر از درمان است" می توانیم باعث کاهش سرعت آن  شویم که با کاهش سرعت سرطان، میزان هزینه های آن را هم کاهش دهیم.

وی افزایش سن را از علت های اصلی بروز سرطان در ایران دانست و یادآور شد: یکی از علت هایی که ایران با آمارمبتلایان سرطان در کشور های دیگر فاصله دارد این است که ایران تازه به سمت میانسالی و سالمندی در حال حرکت است. همچنین سبک زندگی و تغذیه باعث می شود که بین این تعداد از مبتلایان در ایران با کشورهای دیگر تفاوت وجود داشته باشد.

این متخصص کلینیکال انکولوژی در پایان گفت: جلوگیری از بروز و افزایش سرطان نیاز به افزایش آگاهی مردم دارد و باید برای آن برنامه های متفاوتی در زمینه های متفاوتی داشته باشیم. زیرا زمانی که سن افراد بالاتر می رود خطر ابتلا به سرطان هم افزایش می یابد. همچنین توصیه می کنم که تغذیه شرقی خود را حفظ کنیم و از همان تغذیه های خانگی و سنتی خود که بیشتر سبزیجات در آن قرار دارد استفاده کنیم و از این طریق بتوانیم به سلامت بدن خود کمک کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha