کد خبر: سوئاستفاده-کلاهبرداران-از-فناوری-نقش
۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۱۵

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، رئیس پنجمین همایش بین‌المللی نقشه‌برداری مغز ایران با بیان اینکه نقشه‌برداری مغزی مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های جدید است که کمک می‌کند مسائل مغز را در حالت بیماری و طبیعی بهتر درک کنیم، افزود: در حال حاضر نقشه‌برداری مغز شامل فعالیت‌های تحقیقی است و نه بالینی و این مسئله می‌تواند در کمک و تشخیص درمان بیماری‌ها در آینده موثر واقع شود.

وی در پاسخ به اینکه چرا وزارت بهداشت تاکنون نظارت و برخوردهای لازم را در این زمینه انجام نداده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه تصمیم‌های اتخاذ شده در مورد مسایلی که به نوعی نفع مالی دارند همچون تعرفه‌ها، داروها، تجهیزات پزشکی بیشتر تابع نیروی‌های لابی و فشار است تا اصول علمی. طبعا تا زمانی که افراد ذینفع بر روی مسایلی که خود از آن نفع می‌برند تصمیم می‌گیرند نمی‌توان امیدی به حل مسایل سلامت داشت.

پروفسور زارعی با اشاره به اینکه طب اگر ملی باشد همچون طبی که در کشورهای اروپایی اجرا شده و دیگر پزشک از بیمار پولی به صورت مستقیم دریافت نکند چنین مسائل و مشکلاتی را شاهد نخواهیم بود عنوان کرد: در صورتی که پزشک به طور مستقیم از بیمار پول دریافت کند و تعداد ویزیت و جراحی مبنای در آمد پزشکان باشد کیفیت خدمات سلامت همیشه قربانی کمیت خواهد شد و به این ترتیب هم سر ملت کلاه می‌رود و هم سر دولت.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه عملا طرح تحول سلامت با وعده های بزرگ اما برنامه‌ریزی و مدیریت ضعیف دولت را به مرز ورشکستگی کشانید،‌اظهار کرد:  در حالیکه برای برخی از ساده ترین دارو ها بیماران از داروخانه ای به داروخانه دیگر سرگردان هستند، بیمارستان‌ها قادر به پرداخت به پزشکان و پرستاران نیستند، و بیمه‌ها از پس پرداخت به دولت بر نمی‌آیند. در چنین سیستمی هیچ‌کس راضی نیست.

گفتنی است،‌ پنجمین همایش بین‌المللی نقشه‌برداری مغز ایران هفتم تا نهم مهرماه سال جاری در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha