کد خبر: سهمیه-پذیرش-دانشجو-در-رشته-های-علوم-پزش
۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۴۱

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: براساس مصوبات جلسه امروز با وزیر بهداشت، سهمیه پذیرش دانشجو در رشته های علوم پزشکی در استان سیستان و بلوچستان افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا دکتر محمود رضا میری در حاشیه جلسه بررسی مشکلات حوزه سلامت استان سیستان و بلوچستان به دو اقدام مهم در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات مهم این دولت در عرصه سیاسی و دیگری در عرصه خدمات اجتماعی بود که در این عرصه، مهمترین خدمت توجه به سلامت مردم و اجرای برنامه تحول سلامت در کشور بود، چرا که برنامه تحول سلامت عظیم ترین خدمت طرح اجتماعی دولت است و این یک فرصت مناسب برای ارائه خدمات سلامت در کل کشور است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن اشاره به سفر وزیر بهداشت در دی ماه سال گذشته به این استان ، گفت: سفر دکتر هاشمی به این استان برای ما نقطه عطفی بود تا وزیر بهداشت بتواند مشکلات ما را در حوزه بهداشت، درمان و آموزش به طور میدانی بررسی کند.

دکتر میری افزود: به دنبال این سفر، وزیر بهداشت بر لزوم توجه ویژه به استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد و وظایفی را برای کارشناسان وزارتخانه برای بررسی های کارشناسی، وظایفی را برای معاونین به منظور حمایت در اجرای برنامه ها و وظایفی را برای روسای دانشگاه تعیین کردند.

وی یکی از نتایج حاصل از این سفر وزیر را تصویب و راه اندازی پروژه های عمرانی در حوزه بهداشت، درمان و آموزش بیان کرد و افزود: در شرایط فعلی 353 پروژه عمرانی بزرگ و متوسط با 253 هزار متر مربع راه اندازی یا در حال ساخت می باشد که این نشان دهنده بزرگ بودن حجم کار است.

دکترمیری افزود: به دلیل ضعف های تاریخی در زیر ساخت ها و یا مشکلات ناشی از شرایط اقلیمی، جغرافیایی و یا سیاسی کمبودهایی در این استان در حوزه سلامت وجود دارد که با اجرای طرح تحول سلامت و راه اندازی پروژه های عمرانی در این حوزه این کمبودها مرتفع شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: این اقدامات در حوزه سلامت در استان سیستان و بلوچستان به دنبال برنامه تحول سلامت صورت گرفت در کل دوران انقلاب اسلامی بی سابقه بوده است.

وی در ادامه به جلسه امروز با وزیر بهداشت اشاره کرد و افزود: در این جلسه مصوبات خوبی تصویب شد و مقرر شد تا سهمیه پذیرش دانشجو در رشته های علوم پزشکی به صورت بومی گزینی ادامه و سهمیه پذیرش نیز افزایش یابد.

دکتر میری ادامه داد: همچنین به منظور ایجاد انگیزه و ماندگاری نیروهای متخصص در این استان و مناطق محروم آن، مقرر شد که این افراد بعد از این که مراحل ارتقای خود را طی کردند بعد از 15 سال می توانند در دانشگاه های علوم پزشکی مادر و تیپ یک به فعالیت خود ادامه دهند و این امتیاز بزرگی است که در طول مدت 10 تا 15 سال اول در مناطق محروم خدمت می کنند و بعد از آن  میتوانند در دانشگاه های تیپ یک فعالیت داشته باشند.

وی همچنین از طرف کلیه بیماران و مردم استان سیستان و بلوچستان از وزیر بهداشت به دلیل توجه به مناطق محروم و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت تشکر کرد.

گفتنی است در این جلسه روسای دانشگاه های علوم پزشکی زابل و ایرانشهر، فرماندار چابهار، مشاور وزیر بهداشت در امور مناطق محروم ، معاون آموزشی وزارت بهداشت ، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و جمعی دیگر از مدیران نیز حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha