کد خبر: سلب-اعتماد-از-جامعه-پزشکی-منفعتی-ندارد
۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۳۷

رییس انجمن جراحان ارتوپدی کشور گفت: سلب اعتماد جامعه پزشکی، دامن زدن به هجمه‌ها، تشدید و همچنین انتشار ناعادلانه آنها به نفع کسی نیست.

دکتر غلامعلی عکاشه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: یکی از معیارهای تشخیص یک جامعه در جهان بخش پزشکی است؛ حال اگر این اعتماد پزشکی از بین برود اعتماد بین تمام جامعه و همه مشاغل از بین خواهد رفت.

وی تأکید کرد: سلب اعتماد پزشکی به عنوان معتبرترین و پاک ترین رشته قدر مسلم منجر می شود که این امر نسبت به قاضی، معلم و... هم ایجاد شود.

متخصص جراح استخوان و مفاصل خاطرنشان کرد: جنبه بی اعتمادی نسبت به جامعه پزشکی ضرر و زیان هایی در پی خواد داشت که جمع و جور کردن آن کار خیلی راحتی نخواهد بود.

وی تصریح کرد: بنابراین آنهایی که بر علیه جامعه پزشکی هجمه ایجاد و آن را تشدید می کنند و سعی در انتشار ناعادلانه اش دارند دود  آن به چشم خودشان خواهد رفت.

عکاشه اذعان داشت: زمانی که دیوار اعتماد بشکند نیز امکان دارد میزان اعتماد بیمار نسبت به پزشک کاهش یابد، اما با این حال که برخی منتظرند تا بروز هرگونه عوارض را بر گردن پزشک بیاندازند و بحث قصور پزشکی را مطرح نمایند جراحان ارتوپدی همچنان کار خود را انجام داده و خواهند داد.

وی همچنین اظهار داشت: خوشبختانه چنین مسائلی منجر نشده که میزان اعمال جراحی ارتوپدها کاهش یابد یا این که هیچ‌گونه تغییری در سیستم درمان انجام شود.

 

کد خبرنگار: 410100

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha